همشهری‌آنلاین: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار رئیس ستاد و مسئول امور داخلی حماس گفت: مقاومت تنها راه پیروزی فلسطینیان است.

 به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، اکبر هاشمی رفسنجانی امروز در دیدار عمادالعلمی رئیس ستاد و مسئول امور داخلی حماس، افزود: مقاومت اسلامی تنها راه نجات مردم فلسطین و آزادی سرزمینهای اسلامی است.
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: جمهوری اسلامی ایران از لحاظ سیاسی و عقیدتی پشتیبان مردم فلسطین در احقاق حقوقشان است.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اعتقاد دینی جنبش حماس را سرمایه عظیمی برای ادامه راه آنها عنوان کرد و افزود: حرکت و مبارزه حماس برمبنای دین اسلام، رمز موفقیت این گروه و پشتیبانی مردم فلسطین از آنها است.
هاشمی رفسنجانی درگیری میان گروههای فلسطینی را خواست صهیونیست‌ها عنوان کرد و گفت: آرزوی جمهوری اسلامی ایران این است که برادری و اتحاد به میان فعالان سیاسی در فلسطین باز گردد.
وی تأکید کرد: کشورهای غربی تمایلی به کمک جهت تشکیل دولت واحد فلسطینی و وحدت مردم این کشور ندارند و سیاست آنها و رژیم صهیونیستی بر تضعیف ملت فلسطین استوار است.
عماد العلمی مسئول امور داخلی حماس نیز در این دیدار مذاکره، تفاهم و اتحاد در فلسطین را خواست این گروه عنوان کرد و افزود: تشکیل دولت وحدت ملی برای حماس یک اصل است و به دنبال این هستیم که با تشکیل این دولت اتحاد در نوار غزه و کرانه باختری حاکم شود.
مسئول امور داخلی حماس تأکید کرد: جنبش حماس به هیچ وجه خواهان جدایی نوار غزه از کرانه باختری نیست و ما خواهان مذاکره و تفاهم براساس توافقنامه‌‌های قبلی هستیم
کد خبر 25987

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز