همشهری آنلاین: رئیس پلیس مبارزه با مفاسد اجتماعی تهران گفت: خودروهایی که در جامعه برای نوامیس مردم ایجاد مزاحمت کنند با هماهنگی با مراجع قضایی تا 3 ماه توقیف می‌شوند.

به گزارش فارس، سرهنگ ‌محمد حسینی امروز(یکشنبه 17 تیر) در جمع خبرنگاران افزود: تیم‌های کنترل‌های نامحسوس پلیس مبارزه با مفاسد اجتماعی از مزاحمت‌هایی که رانندگان خودروها برای نوامیس مردم به وجود می‌آورند عکسبرداری کرده و سپس با ارائه مستند، ‌راننده متخلف را احضار کرده و خودروی وی با هماهنگی با مقامات قضایی تا 3 ماه توقیف می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت 50 واحد گشت ارشاد در زمینه برخورد با بدحجابی گفت: از آغاز اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی از اول اردیبهشت‌ تاکنون بالغ بر 100 هزار تذکر و ارشاد از سوی گشت‌های ارشاد صورت گرفته است.

وی در پاسخ به پرسشی در زمینه تعداد افرادی که در زمینه بدحجابی به مراجع قضایی معرفی شده‌اند، گفت: حدود 120 نفر که عموماً افراد سابقه‌دار و زنان خیابانی و دختران فراری بودند به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

وی ادامه داد: افرادی که در مرحله اول دستگیر می‌شوند، برای آنها سابقه انتظامی می‌شود ولی اگر در مرحله دوم نیز دستگیر شوند، پرونده قضایی برای آنان تشکیل می‌شود.

سرهنگ حسینی در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه جمع‌آوری سی‌دی‌های مستهجن گفت: با اجرای مرحله سوم اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی که بخش عمده آن توسط پلیس امنیت در زمینه جمع‌آوری مراکز توزیع و تکثیر سی‌دی‌های مستهجن و مبتذل انجام می‌شود تاکنون صدها هزار سی دی مستهجن و مبتذل و کپی رایت جمع‌آوری شده و 75 مرکز صنفی نیز در این رابطه پلمب شده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته توسط پلیس مبارزه با مفاسد اجتماعی در 3 ماهه اول سال 86 گفت: با اقدامات صورت گرفته در بخش خانه‌های فساد 17 درصد کاهش داشته‌ایم و 171 نفر نیز در خانه‌های فساد دستگیر شده‌اند که کاهش 17 درصدی به دلیل دستگیری تعدادی از زنان خیابانی در اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی بوده است.

وی ادامه داد: طی 3 ماهه سال جاری نیز 541 خودرو که برای نوامیس مردم ایجاد مزاحمت می‌کردند، ‌توقیف شده است.

کد خبر 26023

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز