شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: سازمان جاسوسی آمریکا، سیا که مدت‌ها است برای کشف گرایشات جهانی و فعالیت‌های خرابکارانه شبکه‌های اجتماعی را تحت کنترل خود دارد، رسما به توئیتر پیوست.

براساس گزارش رويترز، اين حركت سيا تلاشي در راستاي تعامل مستقيم با مردم بوده‌است،‌ اما اولين پست توئيتري اين سازمان حاكي از اين موضوع است كه قرار نيست اطلاعات زيادي را در اختيار مردم قرار دهد. سيا در اولين پستش نوشت: نه تاييد و نه تكذيب مي‌كنيم كه اين اولين پست ما در توئيتر است.

بي‌محتوا بودن اين پست از ميزان جالب بودن آن نكاست و كمتر از 90 دقيقه بعد بيش از 84 هزار نفر آن را دنبال كردند و اين رقم روندي رو به افزايش را دنبال كرد.

وب‌سايت عمومي سيا و حساب يوتيوب و فليكر اين سازمان قدمتي طولاني دارد،‌اما اين اولين باري است كه اين سازمان در شبكه‌اي اجتماعي عضو مي‌شود.

به گفته جان برنان رئيس سازمان سيا، اين سازمان با گسترش فعاليت‌هاي خود در شبكه‌هاي اجتماعي مي‌تواند با مردم تعاملي مستقيم داشته باشد و درباره ماموريت‌ها،‌ تاريخچه و ديگر فعاليت‌هاي اين سازمان اطلاعاتي در اختيار علاقمندان قرار دهد. به گفته وي از جمله مطالبي كه قرار است روي توئيتر سيا قرار گيرد،‌ مداركي از موزه اين سازمان و خلاصه‌اي از اطلاعات مربوط به رهبران و نقشه‌هاي جهان خواهد بود.

منتقدان همواره از محرمانه بودن بيش از حد دولت اوباما نسبت به دولت‌هاي پيشين انتقاد كرده‌اند. براي مثال در آخرين دستورالعمل‌هايي كه براي مقامات اطلاعاتي آمريكا وضع شده، اين افراد حق مصاحبه با خبرنگاران را بدون كسب مجوز نخواهند داشت، حتي اگر قرار باشد درباره مدارك و اطلاعات عمومي و غيرمحرمانه سخن بگويند.

کد خبر 261725

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گزارش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha