مدتی است تیزرهای برنامه «ستاره ۲۰» با رویکرد شناسایی استعدادهای بازیگری از شبکه‌های مختلف تلویزیون روی آنتن می‌رود اما اینکه این مسابقه چقدر می‌تواند در ورود بازیگران جدید به عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون موفق عمل کند موضوعی است که با به نتیجه‌رسیدن این رقابت تماشایی مشخص می‌شود.

تب بازیگری در ستاره ۲۰

به گزارش همشهري، عرصه بازيگري در ايران از فضاهايي است كه ضابطه‌اي براي ورود به آن وجود ندارد و بسياري از علاقه‌مندان براي تجربه كردن اين عرصه جذاب متوسل به رابطه مي‌شوند. برخي هم از راه‌هاي ميانبر مثل پرداخت پول در ازاي بازي در يك فيلم و سريال استفاده مي‌كنند اما اين راه‌ها براي همه قابل دسترس نيست و شايد يكي از بهترين راه‌ها براي شناختن استعدادهاي بازيگري برگزاري يك رقابت سراسري ميان مدعيان باشد.

حسن فتحي فيلمساز سرشناس كه سابقه ساختن فيلم‌ها و سريال‌هاي موفق را در كارنامه خود ثبت كرده، رياست هيأت داوران مسابقه ستاره20 را بر عهده دارد. او به همشهري گفت: نكته مهم مسابقه ما اين است كه بيشتر شركت‌كنندگان در آن، در رشته‌هاي مرتبط با سينما يا رشته‌هاي هنري تحصيل كرده‌اند. خوشبختانه استقبال هنرمندان براي داوري بخش‌هاي مختلف مسابقه ستاره 20 خوب بوده است.

فتحي با اشاره به استقبال بسيار خوب علاقه‌مندان از ستاره 20 افزود: در حال حاضر داوري بخش اول را براي انتخاب برترين‌ها آغاز كرده‌ايم و برگزيدگان مرحله نخست مسابقه به‌زودي معرفي مي‌شوند. كار گزينش آثار برتر براي هيأت انتخاب بسيار سخت است چون ده‌ها هزار اثر به مسابقه رسيده و ما مجبوريم از اين تعداد تنها 6هزار نفر را براي ورود به دوره بعدي انتخاب كنيم.

رامين نواب‌پور تهيه‌كننده ستاره ۲۰ درباره شكل اجراي اين مسابقه گفت: ستاره 20 يك مستند مسابقه‌اي بازيگري براي پخش در شبكه نمايش و هدف آن كشف استعدادهاي بازيگري است. در هر مرحله اين مسابقه، استادان سينما و چهره‌هاي شناخته‌شده بازيگري علاوه بر انتخاب برترين‌ها، به علاقه‌مندان آموزش هم مي‌دهند. در واقع شركت‌كنندگان براي رقابت همسان زيرنظر كارشناسان و متخصصان بازيگري در زمينه فن بيان، زبان بدن و روش‌هاي بازيگري آموزش مي‌بينند. مسابقه ستاره 20 در قالب 100 قسمت از شبكه نمايش روي آنتن مي‌رود و در نهايت بعد از رقابت گروه‌ها براساس برآيند نظر داوران و رأي مردم ۲۰ نفر انتخاب مي‌شوند. 20برگزيده نهايي در اين مرحله فرصت اين را خواهند داشت كه هنر بازيگري خود را در يك سريال و فيلم سينمايي به نمايش بگذارند.

 

کد خبر 262601

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha