همشهری آنلاین: معاون دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان گفت: تقاضاهای نقل و انتقال و میهمانی دانشجویان متقاضی، همچنان در حال بررسی است و تا پایان مرداد ماه ۹۳ نتایج آن اعلام می‌شود.

به گزارش ايرنا، دكتر ابوالحسن ریاضی درباره نتایج میهمانی و نقل و انتقالات دانشجویی اظهار داشت: حدود 26 هزار دانشجو در سایت نقل و انتقال و میهمانی دانشجویی ثبت‌نام کردند که اکنون دانشگاه‌های مبدأ و مقصد در حال بررسی تقاضاي دانشجويان هستند.

وی افزود: در مواردی که در چارچوب اختیارات دانشگاه است و با سیاست‌های آن سازگار است، دانشگاه مقصد موافقت خود را اعلام کرده و میهمانی به نتیجه می‌رسد و در مواردی که دانشگاه میهمان و مقصد به نحوی نظر مخالف داده باشند این مسئله توسط کمیسیون مربوطه در سازمان بررسی می‌شود.

معاون دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان وزارت علوم تصریح کرد: معمولاً دانشگاه‌ها با توجه به ظرفیتی که در آئین‌نامه پیش‌بینی شده است باید تعدادی را به عنوان میهمان بپذیرند و در این زمینه معمولاً مشکل خاصی نداریم و مواردی که در زمینه نقل و انتقالات مشکل ایجاد می‌کند مربوط به متقاضی شدن دانشجویان دانشگاه‌های گروه‌های دو و سه برای میهمان شدن در دانشگاه‌های گروه یک است.

وی گفت: دانشگاه‌های گروه یک در این زمینه عمدتاً سختگیری می‌کنند که البته کار درستی است و دانشجویی که منتقل و میهمان می‌شود چون وارد فضایی شده که از استاندارد آموزشی بالاتری نسبت به مجموعه خود برخوردار است، بعضاً با افت تحصیلی در رشته‌های خاص، کاهش شدید نمره و حتی گاهی مسئله مشروطی مواجه می‌شود که این امر زنجیره مشکلات جدیدی را برای دانشجو، دانشگاه و سیستم ایجاد می‌کند.

ریاضی درباره بیشترین دلایلی که برای نقل و انتقالات و میهمانی دانشجویی مطرح می‌شود نيز گفت: بیماری دانشجو و نياز به مراقبت پزشکی در مراکز استان‌ها، مشکلات مربوط به والدین یا بیماری آنها بیشترین دلایل درخواست‌ها برای انتقال و میهمانی است.

کد خبر 263003

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha