جمعه ۳۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: در گروه بندی‌های پارلمان جدید اروپا، جنبش پنج ستاره بپه گریلو ایتالیا به گروه پارلمانی نایجل فاراژ رهبر حزب دست راستی استقلال بریتانیا می‌پیوندد که مخالف اتحادیه اروپاست.

گروه بندی های سیاسی در پارلمان جدید اروپا

به گزارش يورو نيوز، نایجل فاراژ، رهبر حزب دست راستی استقلال بریتانیا که در انتخابات اخیر پارلمان اروپا به پیروزی چشمگیری دست یافت، موفق به تشکیل یک گروه پارلمانی شده است.

آقای فاراژ با بپه گریلو، کمدین ایتالیایی و رهبر حزب پنج ستاره که او هم راست گرا و با مهاجرت خارجیان به اروپا مخالف است، ائتلاف کرد.

آنچه برای این ائتلاف مانع تشکیل یک گروه پارلمانی بود، فقدان عضوی دیگر بود که اکنون با پیوستن یک از اعضای حزب دست راستی جبهه ملی فرانسه به آن، ممکن شده است.

مارین لوپن، رهبر جبهه ملی، خواهان ائتلاف با خیرت ویلدرز، رهبر حزب راست‌گرای افراطی هلند بود که در انتخابات شکست خورد.

اکنون امید خانم لوپن به نماینده راست‌گرای لهستان است که گفته می‌شود احتمالا به گروه خانم لوپن خواهد پیوست.

احتمال می رود روند تشکیل گروه‌های پارلمان جدید اروپا تا چند هفته دیگر به انجام برسد. پارلمان امیدوار است نامزد حزب اکثریت مردم، ژان کلود یونکر در مقام ریاست کمیسیون اروپا قرار گیرد.

گزینه آقای گریلو گروه آزادی و دموکراسی آقای فاراژ یا گروه محافظه کار و اصلاح طلب بود که توسط محافظه کاران بریتانیا ایجاد شده است.

وبلاگ آقای گریلو نشان می‌دهد که هفتاد و هشت درصد اعضای حزب خواهان پیوستن به گروه آقای فاراژ بوده‌اند.

بهم پیوستن برای دست راستی های هلند و فرانسه دشوار تر است زیرا مقررات پارلمان اروپا مستلزم وجود بیست وپنج نماینده از هفت کشور مختلف است، که تاکنون تنها پنج کشور آنرا تائید کرده اند.

حزب آلمانی مخالف واحد پولی یورو به گروه حزب بریتانیایی محافظه کار پارلمان پیوسته که به مذاق آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان خوش نمی‌آید.

دبیر کل جدید حزب اکثریت مردم، مانفرد وبر، ، بلافاصله از نامزدی ژان کلود یونکر برای ریاست کمیسیون اروپا حمایت کرد: "ما شاهد یک توطئه کثیف علیه آقای یونکر هستیم. این راهی نیست که ما، دموکراتها، آنرا انتخاب کنیم."

گروه‌های پارلمان هرچه بزرگتر باشند، میزان نفوذ و بودجه‌ای که از پارلمان دریافت می‌کنند، افزایش می‌یابد.

کد خبر 263132

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha