شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۵:۱۵
۰ نفر

پروژه ویترین شامل برگزاری نمایشگاه و رونمایی از کتاب مروری بر تاریخ طرح جلد کتاب‌های ایرانی عصر پنجشنبه با حضور هنرمندانی چون تقوایی، علی رشیدی رئیس انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران، ابراهیم حقیقی، سیف‌الله صمدیان، مجید اخوان، امرالله فرهادی و... در خانه هنرمندان ایران آغاز به‌کار کرد.

کیمیایی نشان عالی خانه هنرمندان را به تقوایی اهدا کرد.

بخشي از مراسم افتتاحيه آيين رونمايي از كتاب «ويترين» (مروري بر تاريخ طرح جلد كتاب‌هاي ايراني) بود كه به 2زبان فارسي و انگليسي منتشر شده است. علاقه‌مندان براي بازديد از نمايشگاه ويترين مي‌توانند هر روز به جز شنبه ها از ساعت 16 تا 20 به نگارخانه مميز خانه هنرمندان ايران مراجعه كنند.

جايزه سرو هنر براي تقوايي

خانه هنرمندان ايران عصر پنجشنبه همچنين ميزبان مراسم بزرگداشت خالق «ناخدا خورشيد» و «اي ايران» بود؛ فيلمسازي كه نشان سرو هنر را از دست مسعود كيميايي گرفت وپس از آن در مراسم رونمايي از پروژه ويترين شركت كرد. به گزارش همشهري، كيميايي در بخشي از مراسم شب ناصر تقوايي روي صحنه رفت و از آنچه در چند وقت اخير بر خودش گذشته ابراز ناراحتي كرد. كارگردان «متروپل» گفت: الان كه فكر مي‌كنم مي‌بينم اي كاش من هم مثل ناصر فيلم نمي‌ساختم. اين روزها خيلي دلم گرفته و نمي‌توانم حرف بزنم. درباره ناصر مي‌گويم عزير و رفيق سال‌هاي دور من است.

پورصميمي هم از ديگر هنرمنداني بود كه درباره شخصيت و هنر خالق «كاغذ بي‌خط» حرف زد. او گفت: تقوايي از معدود كارگردان‌هاي سينماي ايران در آن سال‌ها بود كه همه‌‌چيز را با هم داشت؛ تسلط بر تكنيك سينما، ادبيات، فيلمنامه‌نويسي، شناخت بازي بازيگر و... او خيلي چيزهاي ديگر را هم با خودش به سينما آورد. تقوايي آخرين سخنران مراسم بود كه پس از گرفتن سرو هنر به‌عنوان عالي‌ترين نشان خانه هنرمندان ايران گفت: بايد بگويم هيچ‌كس جلوي فيلمسازي من را نگرفته است. اتفاقا خيلي هم در اين سال‌ها پركار بودم. براي جوانان وقت مي‌گذارم و به آنها تفاوت فيلمنامه و داستان را مي‌گويم. در اين سال‌ها فيلم كوتاه ساختم كه شايد از فيلم سينمايي هم جذاب‌تر باشد.

کد خبر 263167

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha