گروه اجتماعی: وزیر آموزش و پرورش با بیان این‌که دستورالعمل ثبت‌نام دانش‌آموزان به تمام مناطق آموزش و پرورش ابلاغ شده است، گفت: نظارت دقیقی بر روند ثبت‌نام دانش‌آموزان صورت می‌گیرد.

محمود فرشیدی افزود: سال گذشته تمام تلاش خود را به کار بستیم تا ثبت‌نام دانش‌آموزان بدون مشکل برگزار شود.

وی ادامه داد: به رغم آن‌که اعتبار آموزش و پرورش برای امور جاری مدارس کافی نیست اما سال گذشته مدیران مدارس همکاری خوبی در خصوص عدم گرفتن وجه در هنگام ثبت‌نام داشتند.

فرشیدی با بیان این‌که امسال نیز مدیران مدارس مانند سال گذشته همکاری بسیار خوبی در زمینه ثبت‌نام دارند، اظهار داشت: نظارت دقیق بر ثبت‌نام دانش‌آموزان صورت می‌گیرد و بازرسانی از سوی آموزش و پرورش مسئولیت بازرسی را دارند.

وی افزود: اگر خانواده‌ای علاقه‌مند کمک به آموزش و پرورش است، خارج از زمان ثبت‌نام باید اقدام کند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این‌که کمک‌های مردمی تنها کمک‌های مالی نیست، گفت: خانواده‌ها می‌توانند کمک‌ فکری به مدارس کنند یا این‌که در زمینه شغلی خود به مدرسه کمک داشته باشند. به عنوان مثال پدر دانش‌آموزی پزشک است و دانش‌آموزان مدرسه فرزندش را معاینه رایگان می‌کند.

اعطای وام مسکن

وزیر آموزش و پرورش از امضای دو قرارداد 60 هزار و 55 هزار واحدی مسکن فرهنگیان در سطح کشور با وزارت مسکن و شهرسازی خبر داد و درباره متوسط وام امسال مسکن فرهنگیان گفت: سقف این وام برای فرهنگیان به طور معمول تا 18میلیون تومان هم می‌رسد.

محمود فرشیدی با اعلام این خبر اظهار کرد: خوشبختانه کمیته رفاهی فرهنگیان که تشکیل آن سال‌ها معطل مانده بود، یک سال است که در استان‌ها تشکیل شده و با این اقدام زمینه تحقق قراردادهای آموزش و پرورش با وزارت مسکن،‌ راه‌اندازی پروژه‌های معوق مانده و آغاز پروژه‌های جدید مسکن فرهنگیان بیش از پیش فراهم است.

وی بیان کرد: طبق قانون مصوب مجلس شورای اسلامی در سال 1367، 40درصد واگذاری‌های وزارت مسکن باید به معلمان اختصاص می‌یافت؛ اما متاسفانه این قانون تاکنون پیگیری نشده بود.

وزیر آموزش و پرورش به ایسنا گفت: خوشبختانه اکنون با پیگیری‌های مستقر کمیته رفاهی فرهنگیان در استان‌ها و عنایت ویژه استانداران به فرهنگیان این عرصه به تبلور عینی یافتن نزدیک می‌شود.

وی درباره اقدامات انجام شده در استان‌ها در طول تشکیل یک ساله کمیته رفاهی فرهنگیان گفت: واگذاری زمین، پرداخت وام و واگذای برخی از پروژه‌های جدید دولت در زمینه مسکن به فرهنگیان از اقدامات در حال پیگیری در استان‌هاست.

فرشیدی همچنین درباره وضعیت تعاونی‌های مسکن فرهنگیان عنوان کرد: در حال حاضر این تعاونی‌ها به خوبی در استان‌ها فعال شده‌اند.

وی در پاسخ به زمان عملیاتی شدن قرارداد واگذاری 115هزار مسکن به فرهنگیان اظهار کرد: بعید است این قراردادها تا پایان امسال عملیاتی شود؛ اما ممکن است تا آن زمان زمین واگذار یا از طریق تعاونی‌های مسکن فرهنگیان اقدام شود.

وزیر آموزش و پرورش در پایان تصریح کرد: در هر صورت امید به مسکن‌دار شدن فرهنگیان بسیار زیاد شده است.

هم اکنون 360 هزار فرهنگی، یعنی یک سوم فرهنگیان کشور فاقد مسکن هستند و 50 درصد درآمد فرهنگیان فاقد مسکن صرف اجاره‌بهای خانه می‌شود. بر اساس اعلام مدیرکل تعاون و رفاه فرهنگیان هیچ فرهنگی تا 5 سال آینده بدون مسکن نمی‌ماند.

کد خبر 26320

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز