مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱ تیر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۱
۰ نفر

شهردار تهران در جلسه هماهنگی برپایی بیست و دومین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم بر آمادگی باغ موزه دفـاع‌مـقدس برای استـقـبـال از بازدیدکنندگان تأکید کرد

قالیباف

محمدباقر قاليباف با اشاره به امكانات حمل‌ونقل عمومي، امكانات جانبي، سالن‌ها و ساير موارد درنظر گرفته شده در باغ موزه دفاع‌مقدس به‌منظور برگزاري بيست و دومين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم، ابراز داشت: حتما جمعيت كثيري به نمايشگاه قرآن خواهند آمد و شايد بسياري از آنها براي نخستين بار باشد كه به باغ موزه دفاع‌مقدس مي‌آيند. از اين‌رو طبيعتا اين افراد هم از نمايشگاه قرآن كريم بازديد كرده و هم موزه دفاع‌مقدس را خواهند ديد.

قاليباف عصر ديروز در جلسه هماهنگي برپايي بيست و دومين دوره نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم تاكيد كرد: زماني كه براساس برنامه‌ريزي با مجموعه ارشاد، مقرر شد تا امسال نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم در محل باغ موزه دفاع‌مقدس برقرار شود، خود من از اين امر خوشحال شدم. وي افزود: تبليغ دين خدا با دانايي، حكمت و موعظه امكان‌پذير است و تبليغ هم نبايد از جنس عادت - آن هم عادت بدون آگاهي - باشد.

وي با تأكيد بر ضرورت توجه به‌معنا و معنويت در اجراي برنامه‌هاي قرآني اظهاركرد: اگر به دوران انقلاب نگاهي داشته باشيم، در 2مقطع فرهنگ قرآني بسيار شفاف و روشن نمود پيدا كرده؛ يكي پيروزي انقلاب كه برخاسته از فرهنگ قرآني بود و ديگري در دوران دفاع‌مقدس. در بحث دفاع‌مقدس نيز كاملا موضوع معنايي و درك درست از قرآن كريم به معني «كتاب زندگي» ديده مي‌شود و اين موضوع جاي خود را باز كرد.

شهردار تهران همچنين گفت: از اينكه امسال محيط باغ موزه دفاع‌مقدس كه محل توليد فرهنگ قرآني است، ميزبان نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم و اين جشن ديني و قرآني خواهد بود، خوشحال هستم، چرا كه در اين مكان بايد به بحث معنا و مفهوم درباره فرهنگ قرآني و فرهنگ شهدا توجه شود و مردم اين را حس كنند.

به گفته قاليباف، باغ موزه دفاع‌مقدس در ايام‌ماه مبارك رمضان و بعد از افطار، به جهت وجود سالن‌ها و امكانات جانبي فضاي مناسبي براي ارائه بهتر مفاهيم قرآني به مردم خواهد داشت. همچنين اين مكان از محيط مفرح تري برخوردار بوده و بدون شك امكانات حمل‌ونقلي مناسب‌تر و همچنين دسترسي‌هاي راحت‌تري دارد. قاليباف در ادامه گفت: بنده نيز در مجموعه شهرداري تهران به معاونت خدمات شهري، باغ موزه دفاع‌مقدس و معاونت امور فرهنگي و اجتماعي گفته‌ام كه هيچ دريغي نسبت به اين كار نداشته باشند.

شهردار تهران با بيان اينكه امسال در برنامه‌هاي شهرداري به‌طور ويژه با همان نگاه جهادي، به بحث مربوط به اذان، قرآن و نماز مي‌پردازيم، خاطرنشان كرد: در اين راستا در ايام‌ماه مبارك، اين محيط را فراهم خواهيم كرد تا فرهنگ قرآني بتواند بيش از گذشته در‌ماه قرآن و ضيافت الهي شكل گرفته و بتوانيم اين درك واقعي كه «قرآن شفاست» را به جامعه منتقل كنيم.

وي برگزاري نمايشگاه قرآن كريم در محل باغ موزه دفاع‌مقدس را فرصت مناسبي براي اين مجموعه دانست تا بخش‌هاي مختلف اين موزه در اختيار مردم قرار گيرد و گفت: بدين‌ترتيب نشان داده مي‌شود كه فرهنگ قرآني چگونه در زندگي شهدا، رزمندگان و موفقيت آنها در تمامي ابعاد مؤثر بوده است.

قاليباف ادامه داد: به سهم خودم از همه كساني كه تلاش كردند و اين كار را براي رضاي خدا انجام دادند، تقدير و تشكر مي‌كنم و اميدوارم اين مراسم به خوبي در‌ماه مبارك رمضان برگزار شود. همچنين مي‌توان از فرصت‌ماه مبارك رمضان و ظرفيت اين‌ماه در معرفي فرهنگ قرآني، در پرتو فرهنگ ايثار و شهادت استفاده كرد كه اميدواريم بتواند اثر بخش باشد. با توجه به همزماني ايام‌ماه مبارك رمضان با مسابقات جام جهاني فوتبال در تلاش هستيم تا با اجراي برنامه‌هاي جذاب و زيبا، مخصوصا در حوزه كارهاي نمايشي بتوانيم امكانات مناسبي براي شهروندان فراهم كنيم.

کد خبر 263397

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha