همشهری آنلاین: سفیر و سرپرست نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد از دولت آمریکا خواست که سرزمین‌های اشغال شده و تاسیسات مربوطه را به مردم پورتوریکو باز گرداند.

حسین دهقاني سفير و سرپرست نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک امروز طی سخنرانی به نمايندگي از جنبش عدم تعهد در نشست سالانه كميته ويژه استعمارزدائي این سازمان بر مواضع اصولي جنبش عدم تعهد در خصوص موضوع استعمارزدائي از جمله سرزمين تحت استعمار پورتوريكو و حق مردم آن سرزمين براي خودمختاري و كسب استقلال بر اساس قطعنامه‌ شماره 1514 سال 1960 مجمع عمومي سازمان ملل تاكيد کرد .

به گزارش مهر، دهقانی در بخشي از سخنان خود با اشاره به اسناد جنبش عدم تعهد، از جمله سند سران جنبش در تهران، از مجمع عمومي سازمان ملل خواست كه موضوع پورتوريكو را با توجه به سابقه 39 ساله آن در دستور كار كميته استعمارزدائي سازمان ملل و بيش از 32 قطعنامه اجتماعي در دستور كار خود قرار دهد.

سفیر کشورمان در ادامه سخنراني خود از دولت آمريكا خواست كه به مسئوليت خود در قبال تسريع در روند استعمارزدائي مردم پورتوريكو عمل نموده و به مردم آن مستعمره اجازه دهد بطور كامل از حق لاينفك خود براي خودمختاري و استقلال استفاده نمايند.

سفير كشورمان در سازمان ملل همچنين از دولت آمريكا خواست كه سرزمينهاي اشغال شده و تاسيسات مربوطه را به مردم پورتوريكو باز گرداند.

گفتنی است كه حدود 50 عرض حال دهنده نيز در سخنرانيهائي به محكوميت اشغال پورتوريكو توسط آمريكا و ظلمي كه اين كشور بر مردم آن سرزمين روا داشته و مي‌دارد پرداختند.

کد خبر 263636

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha