همشهری آنلاین: معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ساخت نخستین کشتی پژوهشی اقیانوس پیمای ایران ۸۰ درصد پیشرفت داشته و تا پایان تابستان ۹۳ به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش تسنیم، دكتر وحید احمدی در بیست‌ودومین همایش ارگان‌های دریایی ایران در پژوهشگاه شیمی و مهندسی ایران با بیان اینکه ظرفیت‌های علمی، پژوهشی مفیدی در بخش علوم دریایی در کشور ایجاد شده است، اظهار داشت: ایجاد گروه علوم و فنون دریایی در شورای عالی برنامه‌ریزی وزارت علوم، تحقيقات و فناوري؛ تدوین سند ملی علوم دریایی و ایجاد کمیته ملی پژوهش‌های اقیانوس‌شناسی نشان می‌دهد که ظرفیت خوبی در آموزش و پژوهش علوم دریایی در کشور ایجاد شده است.

وی افزود: مجوز ایجاد مرکز منطقه‌ای اقیانوس‌شناسی غرب آسیا از سازمان یونسکو اخذ شده و کمیته ملی اقیانوس‌شناسی نیز در زیر مجموعه کمیسیون ملی یونسکو در ایران ایجاد خواهد شد.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقيقات و فناوري افزایش مقاطع تحصیلات تکمیلی مراکز پژوهشی متعدد و انباشتگی تجربیات سال‌های قبل و پس از انقلاب اسلامی را پتانسیل زیادی برای توسعه علوم دریایی ذکر کرد و افزود: در دولت یازدهم گشایش مناسبی در حوزه روابط بین‌الملل ایجاد شده است.

احمدی گفت: ساخت نخستین کشتی پژوهشی اقیانوس پیمای ایران 80 درصد پیشرفت داشته و تا پایان تابستان 93 به بهره‌برداری می‌رسد.

وی بر توسعه و گسترش همکاری‌های علمی و بین‌المللی تاکید کرد و گفت: امیدواریم با هم‌گرایی و هم‌افزایی وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و حوزه دریا نقشه راه و برنامه قوی اجرایی برای توسعه صنعت دریایی تدوین شود.

احمدی افزود: هم‌ اکنون مرزبندی‌ها در تمامی حوزه‌ها و علوم برداشته شده و دیگر نباید حوزه‌های اقتصادی را از هم تفکیک کرد.

کد خبر 263695

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha