بانک مرکزی ۱۲ویژگی امنیتی ایران‌چک‌های ۱۰۰ هزار تومانی را برای جلوگیری از تخلفات و جرایمی نظیر جعل و کلاهبرداری اعلام کرد.

چک پول

از جمله ويژگي‌هاي ايران‌چك 100هزار توماني، طراحي خاص با مشخصه‌هاي امنيتي بالاست كه امكان تشخيص اصالت آن را ممكن مي‌سازد. براساس اعلام بانك مركزي، ايران‌چك‌هاي يك ميليون ريالي در اندازه ايران‌چك 500هزار ريالي و در قطع 160 در 75ميلي‌متر و در رنگ آبي با نقش تخت‌جمشيد چاپ و عرضه شده است و در سمت راست روي ايران‌چك نيمي از عدد 1,000,000 و سمت چپ پشت ايران چك نيمي ديگر عدد مذكور تعبيه شده كه در مقابل نور، عدد كامل 1,000,000ريال به خوبي مشهود است.

يكي ديگر از ويژگي‌هاي يادشده، قرارگرفتن نخ پنجره‌اي (از نوع هولوگرام) به رنگ نقره‌اي است كه عدد 1,000,000 در آن قابل مشاهده است.

در ايران‌چك‌هاي 100هزار توماني مانند ايران‌چك 500هزار ريالي، گل چهارپر زير تصوير تخت‌جمشيد قرار گرفته كه از نوع مركب فلورسنتي است و با تصوير گل چهارپر آبي رنگ پشت ايران‌چك تصوير كاملي را تشكيل مي‌دهد كه رنگ نارنجي گل چهارپر در مقابل تابش اشعه UV از خود نور ساطع مي‌كند و درصورت كپي‌برداري به قهوه‌اي كمرنگ تغيير مي‌يابد.

کد خبر 263837

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha