همشهری آنلاین: روحانی در ﭘﯿﺎم‌ﻫﺎی ﺗﺒﺮﯾﮏ ﺟﺪاﮔﺎﻧﻪ ﺑﻪ ﺳﺮان ﮐﺸﻮرﻫﺎی اﺳﻼﻣﯽ ﺑﻪ ﻣﻨﺎﺳﺒﺖ ﺣﻠﻮل ﻣﺎه مبارک رمضان، از آنان خواسته است با نامیدن این ماه مبارک به عنوان "رمضان صلح و رحمت"، همه تلاش خود را برای وحدت و برادری مسلمانان بکار گیرند.

روحانی

ايسنا نوشت: رئیس جمهوری در این پیام‌ها، با تبریک حلول ماه مبارک رمضان؛ ماه صیام و قیام و رحمت و عبادت، سران کشورهای اسلامی را برای یاری حرکت "وحدت اسلامی" در "رمضان صلح و رحمت"، دعوت کرده است.

دکتر روحانی در این پیام‌ها آورده است: "امسال، مسلمانان در شرایطی به استقبال این ماه عبادت می‌روند که شعله‌های خشونت و افراطی گری در گوشه و کنار جهان اسلام زبانه می‌کشد و جهل و عصبیت، زمینه تحقق نقشه دیرین دشمنان اسلام در تفرقه افکنی و ایجاد زمینه‌های نزاع مذهبی و طائفه‌ای را فراهم کرده است".

در پیام رئیس جمهوری آمده است: شایسته است، این ماه مبارک را که بهار قرآن است، با بهره‌گیری از تعالیم رحمانی قرآن و سنّت اخلاقی پیامبر رحمت (ص)، "رمضان صلح و رحمت" بنامیم و همة مسلمانان را به وحدت و برادری دعوت کنیم. ضروری است جهان اسلام یکبار دیگر پرچمدار مبارزه با خشونت و افراطی‌گری و منادی صلح و عفو و رحمت در جهان باشد.

رئیس جمهوری با آرزوی سلامتی و موفقیت و سرافرازی دولت‌ها و ملت‌های اسلامی در پرتو فضیلت و نعمت این ماه پربرکت ، خطاب به سران کشورهای اسلامی گفته است که از شما درخواست می‌کنم "با استفاده از همه توانایی‌های سیاسی و معنوی خود و با بهره‌گیری از ظرفیت شخصیت‌های دینی و سیاسی، حرکت "وحدت اسلامی" در "رمضان صلح و رحمت" را یاری دهید".

کد خبر 263944

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha