همشهری آنلاین: بخش بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم از پنجم ماه مبارک رمضان (۱۲ تیرماه ) در باغ موزه دفاع مقدس گشایش می‌یابد.

نمایشگاه قرآن

به گزارش روز شنبه 7 تير خبرنگار فرهنگی ایرنا این نمایشگاه تا 15 ماه رمضان به مدت 10 روز در این محل برپا است.

ترویج فرهنگ قرآنی در سطح بین الملل و نیز ایجاد زمینه گسترش همکاری‌های فرهنگی و قرآنی بین المللی یکی از سیاست‌های اصلی برگزاری نمایشگاه بین المللی قرآن است.

شناسایی و دعوت از هنرمندان، پژوهشگران و فعالان قرآنی جهان اسلام، ایجاد فرصتی برای مبادله آثار فرهنگی و قرآنی، ایجاد زمینه ای جهت بسط و گسترش همکاری های دوجانبه و چندجانبه با تاکید بر توسعه دیپلماسی قرآنی از دیگر اهداف این بخش است.

بخش بین الملل نمایشگاه بیست و دوم با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با تاکید بر شناسایی هنرمندان، پژوهشگران و فعالان قرآنی طی ابلاغیه ای به 80 نمایندگی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور آغاز به کار می‌کند.

این بخش در دو محور قرآن پژوهان و هنرمندان قرآنی بر پا می‌شود.

رؤسا و اساتید دانشگاه هایی که فعالیت مستمر آموزشی در حوزه قرآن کریم داشته و دارند و همچنین مترجمین و مفسرین قرآن کریم که ترجمه و یا تفسیر جدیدی از قرآن منتشر کرده باشند در این بخش حضور دارند.

مدرسان و مربیانی که دارای سبک آموزشی و ابتکار بدیع هستند و افرادی که دارای حداقل یک تالیف قرآنی فاخر و یا حداقل 5 مقاله با درجه علمی ممتاز در حوزه های مختلف قرآنی هستند در این بخش فعال خواهند بود.

در بخش هنرمندان قرآن نیز هنرمندان رشته صنایع دستی که خالق آثاری با موضوعات قرآنی می‌باشند و همچنین هنرمندان فعال در زمینه هنرهای مدرن و مفهومی حضور دارند.

در این بخش همچنین مجموعه داران و صاحبان آثار موزه ای و همچنین روسای موزه های قرآنی، هنرمندان صاحب نام رشته‌های هنری تجسمی شامل خوشنویسی، نقاشی، گرافیک و عکس و ..حضور دارند.

بخش بین الملل نمایشگاه قرآن به مدت ده روز از پنجم تا پانزدهم ماه مبارک رمضان دایر خواهد بود.

بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم تا 23 تیرماه جاری از ساعت 18 تا 24 میزبان بازدیدکنندگان است.

این نمایشگاه در روزهای یاد شده از ساعت 18 تا 24 میزبان بازدیدکنندگان خواهد بود.

کد خبر 264021

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha