کمتر از ۵سال آینده تهران سیمایی دیگرگون به‌خود خواهد گرفت.

افزايش ايستگاه‌هاي آتش‌نشاني به 150ايستگاه و افزايش سرانه خدمات‌رساني، ساماندهي 80گورستان قديمي شهر، افتتاح 52بوستان منطقه‌اي و فرامنطقه‌اي، احداث 20ميدان ميوه‌و‌تره‌بار، آغاز طرح تفكيك پسماند از مبدا و طرح ساماندهي بيش از 10ميدان شهر ازجمله اقداماتي است كه معاونت خدمات شهري تهران در سال‌جاري و در طول برنامه 5ساله در دستور كار قرار‌دارد.

معاون خدمات شهري شهرداري تهران در نشست خبري تشريح برنامه‌هاي ويژه‌ ماه مبارك رمضان، از فعاليت 24ساعته مجموعه بهشت زهرا در شب‌هاي قدر و بهسازي 8ميدان بزرگ در پايتخت خبر داد. مجتبي عبداللهي با اشاره به افتتاح 5ايستگاه آتش‌نشاني طي روزهاي گذشته در پايتخت گفت: با بهره‌برداري از اين ايستگاه‌ها مجموع ايستگاه‌هاي آتش‌نشاني شهر تهران به 108ايستگاه افزايش يافت كه تعداد ايستگاه‌هاي آتش‌نشاني پايتخت تا پايان سال‌جاري به 120ايستگاه خواهد رسيد.

در برنامه 5 ساله دوم شهرداري تهران كه مصوب شوراي اسلامي شهر تهران است 150ايستگاه آتش‌نشاني در تهران بايد داير شود كه بنا به استاندارد NFBA هر‌50هزار نفر يك ايستگاه و هر‌70كيلومترمربع بايد يك ايستگاه آتش‌نشاني داشته باشد.
معاون خدمات شهري شهرداري تهران درباره اينكه بهشت زهرا تا چه سالي گنجايش دفن اموات را دارد، تصريح كرد: با تمهيدات صورت گرفته فازهاي 1، 2 و 3به مجموعه بهشت زهرا اضافه شده‌اند كه با توجه به ميزان متوفيان در روز، تا سال 97مشكلي نخواهيم داشت.

معاون خدمات شهري شهرداري تهران از افتتاح 52بوستان در سال‌جاري در شهر تهران و در عين حال درختكاري به‌صورت ويژه در سال‌جاري خبر داد. عبداللهي با اشاره به راه‌اندازي 20ميدان ميوه و تره‌بار در سال‌جاري نيز اظهار داشت: اقدامات ويژه در‌ماه مبارك رمضان و احداث چادر ويژه در ميادين و ايجاد امكاناتي با توجه به نيازمندي‌هاي‌ ماه مبارك رمضان در دستور كار قرار گرفته است.
وي با اشاره به اينكه از ابتداي سال‌جاري تاكنون تفكيك از مبدا پسماندهاي خشك و‌تر به‌صورت ويژه انجام گرفته است، گفت: ميزان تناژ در اين خصوص افزايش يافته و در بسياري از شهرك‌ها تفكيك از مبدا در حال انجام است ولي طبق برنامه‌ريزي‌ها 6ناحيه در 6منطقه تهران در اين‌باره 100درصد فعاليت خواهند كرد.

عبداللهي با اشاره به زيبا‌سازي‌ تعدادي از ميادين در شهر تهران تصريح كرد: 8 ميدان پايتخت در سال‌جاري بهسازي مي‌شوند. در حال حاضر به‌منظور زيبا‌سازي‌ ميادين منيريه، قدس، شهرياري و راه‌آهن به‌دنبال پيمانكار هستيم و طرح نهايي ميدان امام خميني(ره) نيز انجام شده است.

کد خبر 264113

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha