یکشنبه ۸ تیر ۱۳۹۳ - ۰۵:۱۵
۰ نفر

برنامه تهرانگردی جمعه گذشته رئیس شورای اسلامی شهر تهران به منطقه ۲۲اختصاص یافت.

دریاچه شهدای خلیج فارس


احمد مسجد جامعي
در ابتداي برنامه تهرانگردي خود به مناسبت‌ماه مبارك رمضان به ديدار استاد احمد ابوالقاسمي از قاريان برجسته كشور رفت.

دراين ديدار كه تعدادي از قاريان برجسته كشور و همچنين حجت‌الاسلام‌‌و‌المسلمين نيك‌نژاد رئيس سازمان تبليغات اسلامي استان تهران حضور داشتند مقرر شد، مركز بين‌المللي آموزش صوت و لحن قرآن كريم در منطقه 22بنيان نهاده شود و ظرف يك سال به بهره‌برداري برسد.

مسجد جامعي نيز با اشاره به اينكه براي‌ماه مبارك رمضان امسال در 100كانون فرهنگي، هنري و مساجد برنامه‌هاي شبي با قرآن و شب شعر حسني پيش‌بيني شده است، گفت: امسال محافل انس با قرآن با حضور قاريان بين‌المللي در 84بقعه و امامزاده درتهران برگزار مي‌شود.

همچنين قرار است كارگاه‌هاي قرآني در مساجد امام حسين(ع)، امام هادي(ع) شهرك ولي عصر، حسينيه كربلايي‌هاي چهارراه گلوبندك و شهرري برپا و دركنار آن در 374محله تهران نيز 54كرسي تلاوت با حضور قاريان بين‌المللي اجرا شود. مسجد جامعي گفت: در‌ماه مبارك رمضان با الگو قرار دادن نمايشگاه بين‌المللي قرآن در 22پارك تهران نمايشگاهي از فعاليت‌هاي قرآني از زمان افطار تا سحر در خدمت شهروندان خواهدبود.

سازوكار براي برج‌سازي در اطراف درياچه

احمد مسجد جامعي در ادامه مراسم تهرانگردي خود به درياچه شهداي خليج‌فارس رفت و با اشاره به اينكه اين درياچه در مسير كانال‌هاي جريان عبور باد قرار دارد، هدف اصلي طراحان اين درياچه را تلطيف هواي تهران اعلام كرد. وي درعين حال بابت ساخت و ساز‌هاي بلندمرتبه و كاهش باغ‌ها در اين منطقه انتقاد كرد و گفت: بايد سازوكاري انديشيد كه از ارتفاع برج‌ها كاسته شود تا مسير جريان هواي تهران مسدود نشود.

وي همچنين با اشاره به فضاي جزيره‌اي اين درياچه و به‌دليل كوه‌هاي اطراف آن اظهار داشت: مفرح بودن فضاي اين مكان مي‌تواند باعث رونق گرفتن ورزش پرواز پاراگلايدرها شود. مسجدجامعي شايعات مبني بر عدم‌رعايت نظافت و مشكلات زيست‌محيطي اين درياچه را مردود دانست و اظهار داشت: ما دليلي بر صحت اين شايعات نيافتيم و معتقديم كه درياچه محيطي سالم به لحاظ زيست‌محيطي و تفرجگاهي زيبا براي شهروندان است. وي درعين حال خواستار اجراي برنامه‌هايي براي تقويت سيستم گردش آب درياچه شد.

تهرانگردي در مجموعه ورزشي آزادي

رئيس شوراي اسلامي شهر تهران همچنين به مجموعه ورزشي آزادي رفت و از قسمت‌هاي گوناگون اين مجموعه بازديد و با ورزشكاران رشته‌هاي مختلف گفت‌وگو كرد. رئيس شوراي شهر تهران باحضور در استخر سرپوشيده مجموعه ورزشي آزادي از نزديك مسابقات نابينايان و كم بينايان را مشاهده كرد و مدال‌هاي اين مسابقات را بر گردن قهرمانان رشته‌هاي مختلف آويخت. وي همچنين در بازديد از سايت اهداف پروازي با اشاره به اينكه يك ميليون و 300هزار قبضه اسلحه شكاري در دست مردم است، گفت: توسعه ورزش تيراندازي مي‌تواند توجه علاقه‌مندان به شكار را به اين ورزش معطوف كند تا كمتر به شكار گونه‌هاي حيات وحش بروند و به محيط‌زيست آسيب برسانند.

يكي از بخش‌هايي كه مسجد جامعي از آن بازديدكرد پروژه نيمه‌كاره بزرگ‌ترين استاديوم مسقف ويژه بانوان بود كه با ظرفيت 40هزار نفر از 3 سال قبل متوقف مانده است. از نظر رئيس شوراي شهر تهران، درصورت تكميل اين استاديوم ظرفيت ارزشمندي براي ورزش‌هاي گروهي در فضاي سالني، به‌ويژه براي بانوان، به‌وجود خواهد آمد. وي همچنين بابت عدم‌طراوت فضاي سبز مجموعه آزادي به‌دليل كمبود آب ابراز نگراني كرد و گفت: تبديل سيستم سنتي آبياري به سيستم‌هاي نوين آبياري قطره‌اي مي‌تواند بهره‌برداري از منابع آب براي احيا و نگهداري فضاي سبز را بهبود بخشد. رئيس شورا قول داد بحث فضاي سبز مجموعه آزادي را از طريق مديريت شهري پيگيري كند.

گشايش بيمارستان بين‌المللي مغز و اعصاب دكتر سميعي

رئيس شوراي اسلامي شهر تهران در بخشي از برنامه تهرانگردي صبح جمعه خود با حضور در محل احداث پروژه بيمارستان تخصصي مغز و اعصاب پروفسور سميعي، از روند پيشرفت اين پروژه مطلع شد. وي پس از اين بازديد گفت: عمليات احداث بيمارستان بين‌المللي مغز و اعصاب با توليت مؤسسه خيريه متوسلين امام رضا(ع) و با حمايت پروفسور سميعي از ارديبهشت‌ماه سال 82در زميني به مساحت 80هزار مترمربع، در منطقه 22شهرداري تهران آغاز شده است. اين بيمارستان براساس زمانبندي قرار است تا 18‌ماه آينده، آماده بهره‌برداري شود و در مراسم افتتاحيه آن بيش از 2هزار مهمان متخصص خارجي شركت خواهند داشت. وي اين بيمارستان را يك مجموعه پژوهشي، آموزشي و پزشكي خواند كه در نوع خود در جهان بي‌نظير است. افتتاح بيمارستان تخصصي تريتا ظرف چند‌ماه آينده و طرح ساخت بيمارستان تخصصي چشم پزشكي از نظر رئيس شوراي شهر تهران منطقه 22را به قطب درمان و آموزش پزشكي تبديل خواهد كرد كه علاوه بر بيماران داخلي ميزبان بيماران خارجي نيز خواهد بود.

کد خبر 264141

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha