همشهری آنلاین: پیکر حاجیه خانم شاه پسند حسینی مادر سیده زهرا حسینی راوی کتاب «دا» از مقابل منزلش در تهران تشییع شد.

دا

به گزارش ایسنا، پیکر حاجیه خانم شاه پسند حسینی (دا) صبح امروز با حضور فرزندان وی و اقشار مختلف مردم از مقابل بیمارستان آریا، کوچه حسینی تا چهارراه ایتالیا تشییع شد.

در این مراسم سید سعید حسینی فرزند کوچک مرحومه شاه پسند حسینی گفت: اینکه می‌گویند بهشت زیر پای مادران است حقیقت دارد. مادر من از جمله مادرانی است که علی‌رغم داشتن تحصیلات پایین اما فرزندان بسیار خوبی تربیت کرد. او علاوه بر اینکه همسر شهید است، مادر شهید، دو جانباز و چهار رزمنده نیز هست.

وی افزود: مادرم عاشق فرزندانش بود اما با توجه به شرایطی که جنگ آن را رقم زد از دلبستگی‌هایش دل کند و فرزندان خود را روانه جبهه کرد تا از حق و کشور دفاع کند. او همه این سختی‌ها را تحمل کرد تا اینکه در سن 81 سالگی از دنیا رفت.

حسینی در بخش دیگر سخنان خود یادآور شد: قرار است پیکر مادرم براساس وصیت خودش به شهر ایلام منتقل شود و در حریم امامزاده سید ابراهیم‌بن‌محمدبن باقر به خاک سپرده شود.

در بخش دیگر مراسم تشییع پیکر «دا» سیدحسن حسینی دیگر فرزند این مادر صبور و فداکار در سخنانی کوتاه گفت: ارزش کار و مقام مادران شهدا غیرقابل وصف و توصیف است. آن‌ها همگی محکم و استوار ایستادند و فرزندان خود را روانه جبهه کردند. امیدوارم همه مادران شهدا همیشه سالم باقی بمانند. آن‌ها که کتاب «دا»‌ را مطالعه کرده‌اند با ویژگی‌های مادرم آشنا هستند و می‌دانند که او چه سختی‌هایی را تحمل کرد.

کد خبر 264186

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha