چهارشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۲
۰ نفر

«امیدوارم کانون به دوران طلایی خود بازگردد.» مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شرایطی این جمله را در مصاحبه روز گذشته خود با مهر بر زبان آورد که چند سالی است بسیاری معتقدند که کانون، شکوفایی و پویایی خود را از دست داده و بیشتر محل حضور کسانی است که نه دغدغه کودک و نوجوان دارند و نه در حوزه کتاب و آموزش و سینمای این گروه سنی ایده و طرحی نو در ذهن می‌پرورانند.

سینما-فیلم کلید

 كانون در سال‌هاي گذشته بيشتر با نام دارا و سارا همراه بود؛ عروسك‌هايي كه مصداق واقعي يك شكست در 2بخش تجاري و استقبال گروه سني هدف به شمار مي‌آيند.

به گزارش همشهري، عليرضا حاجيان‌زاده در اين گفت‌وگو از برنامه‌ريزي براي همكاري با كارگردانان بزرگ سينماي كودك خبر داد. گرچه بعيد است چهره‌هايي چون عباس كيارستمي، ابراهيم فروزش، محمدعلي طالبي و... به كانون بازگردند و با ساختن فيلم‌هايي براي كودكان، ياد دوران اوج سينماي كودك ايران را زنده كنند.

سال‌هاست كودكان و نوجوانان در سينماي ايران در حاشيه قرار گرفته‌اند و برعكس دوران گذشته آثاري كه بتواند آنها را به سينماها بكشاند، كمتر توليد مي‌شود. كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان در دهه‌هاي 60 و 70در اوج بود و آثاري جذاب در زمينه سينماي كودك توليد و عرضه مي‌كرد اما در سال‌هاي اخير در زمينه توليد آثار سينمايي فعاليت ندارد.

مديرعامل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان درباره جذب كارگردان‌هاي سرشناس در حوزه سينماي كودك و نوجوان معتقد است: در سياست‌هاي جديد بحث جذب كارگردان‌هاي برجسته در دستور كار قرار گرفته اما در بحث بودجه با محدوديت مواجه هستيم، بنابراين بيشتر تلاش مي‌كنيم سوژه‌يابي مناسبي در اين حوزه داشته باشيم.

كانون پرورش فكري كه در سال‌هاي ابتدايي دهه گذشته با برگزاري دوسالانه پويانمايي پاي بسياري از هنرمندان بين‌المللي را به ايران باز كرده بود، حالا در اين عرصه هم برنامه‌هايي هر چند كوچك دارد. به گفته حاجيان‌زاده، امكاناتي در اختيار هنرمندان براي ساختن آثار پويانمايي قرار گرفته و براي تأمين منابع مالي با وزارت ارشاد و سازمان سينمايي مذاكره شده است، ضمن اينكه وزارت آموزش و پرورش هم در عرصه فيلمسازي مي‌تواند به كمك كانون بيايد.

کد خبر 264562

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha