همشهری آنلاین: امشب آلمان و فرانسه در اولین دیدار مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی به مصاف هم رفتند که ژرمن‌ها موفق شدند در نهایت بازی را با نتیجه یک بر صفر به پایان برسانند.

فرانسه آلمان

تک گل ژرمن ها را متس هوملس در دقیقه 12 به ثمر رساند. در ابتدای مسابقه فیلیپ لام و هوگو لوریس به عنوان کاپیان‌های دو تیم متنی را با میکروفن علیه نژاد‌پرستی خواندند و سپس سرود ملی دو کشور به ترتیب پخش شد. این برای اولین بار بود که در جام جهانی چنین اتفاقی رخ داده است.

به گزارش ایسنا؛ فرانسوی‌ها بازی را بهتر شروع کردند. کریم بنزما در دقیقه 7 می‌توانست با شوتی سرضرب تیمش را به گل برساند که این موقعیت از دست رفت. آنتونیو گریژمان در دقیقه 11 توانست دفاع آلمان را به هم بریزد و با سانتری خطرناک به دهانه دروازه این تیم بنزما را در موقعیت گلزنی قرار دهد اما با هوشیاری مانوئل نویر، این فرصت نیز از دست رفت.

متس هوملس در دقیقه 12 موفق شد با ضربه سر سانتر عالی تونی کروس را به اولین گل مسابقه تبدیل کند تا آلمان با یک گل از حریف خود پیش بیفتد.در ادامه فرانسوی ها بازی بهتری به نمایش گذاشتند.متئو والگوئنا در دقیقه 34 می‌توانست بازی را به تساوی بکشاند اما توپ او را نویر برگشت داد و بنزما نیز نتوانست دروازه تقریبا خالی ژرمن‌ها را باز کند.

کریم بنزما نیز در اواخر نیمه نخست خطرناک ظاهر شد اما فرصت های او به گل ختم نشد تا این دیدار در نیمه نخست با برتری یک بر صفر آلمان به پایان برسد.

در نیمه دوم فرانسوی‌ها باز هم سراپا حمله شدند و یکی دو مرتبه توسط کریم بنزما روی دروازه آلمان خطرناک ظاهر شدند اما درخشش نویر و مدافع آلمانی این اجازه را به فرانسوی‌ها نداد تا بازی را به تساوی بکشانند. البته ضد حملات ویران کننده آلمانی‌ها نزدیک بود چند بار دروازه فرانسه را باز کند که جدی‌ترین آن‌ها را آندره شورله در دقیقه 81 از دست داد. این بازیکن می‌توانست خیلی راحت تیمش را به گل دوم برساند اما با بی‌دقتی این فرصت را از دست داد تا آلمان با تک گل هوملس فرانسه را شکست دهد و به مرحله نیمه نهایی راه یابد.

به این ترتیب آلمان موفق شد با گل نیمه نخست متس هوملس فرانسه را شکست دهد و اولین تیمی شود که حضورش در جمع چهار تیم پایانی جام جهانی قطعی شده است. آلمان در مرحله بعد باید با برنده دیدار برزیل و کلمبیا دیدار کند.

کد خبر 264767
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha