همشهری آنلاین: رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با اشاره به توجه ویژه به ارزش‌های ماندگار انقلاب اسلامی در کتب درسی، گفت: فرماندهان دفاع مقدس و شهدا در کتاب‌های درسی دانش‌آموزان معرفی می‌شوند.

کتاب

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با اشاره به اینکه ادبیات انقلاب اسلامی به تدریج وارد کتاب‌های درسی می‌شود، اظهار داشت: ادبیات انقلاب اسلامی شکل آموزشی به خودش می‌گیرد، یعنی تنها احساس و هیجان از انقلاب را منتقل نمی‌کند بلکه گونه‌ای آموزشی از ادبیات انقلاب اسلامی وارد کتب درسی می‌شود.

وی افزود: امسال در کتاب‌های درسی پایه چهارم و پنجم، به برخی از ارزش‌های ماندگار انقلاب اسلامی توجه داشتیم و به عنوان یک ادای دین به‌ آنها پرداختیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان با بیان اینکه درباره فرماندهان دفاع مقدس و شهدا مطالبی در کتاب‌های درسی داریم، خاطرنشان کرد: در کتاب پایه چهارم ابتدایی فرمانده شهید خرازی گنجانده شده است و شهید باکری را در کتاب پایه هشتم متوسطه داریم.

وی با اشاره به ورود یک گونه ادبی خاطره‌نویسی به کتاب‌های درسی، گفت: «مهمان شهر ما» درباره خاطره سفر مقام معظم رهبری به استان خراسان شمالی است که در کتاب درسی پایه چهارم به صورت خاطره‌نویسی آمده است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی ادامه داد: نمایش طنز و کارت اعتباری (هم به فناوری جدید توجه دارد و هم طنزگونه است که در کتاب درسی آمده است) و بخش عمده دیگر عناوین، در هنگام رونمایی از کتاب‌های درسی معرفی می‌شود.

کد خبر 264801

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha