همشهری آنلاین: مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم با اعلام اینکه وزیر علوم، تحقیقات و فناوری طرح ایجاد دانشگاه ملی مهارت را در دستور کار دارد، گفت: اگر قرار بر ادغام دو دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای و جامع علمی کاربردی باشد، این کار در چارچوب قانون صورت می‌گیرد.

به گزارش فارس، دكتر سیدحسین حسینی در رابطه با گمانه ادغام دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای و دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: وزیر علوم، تحقيقات و فناوري طرح ایجاد دانشگاه ملی مهارت را برای تقویت نقش آموزش‌های مهارتی در دستور کار دارد که هر برنامه‌ای مدنظر باشد در قالب این طرح و برای تحقق دانشگاه ملی مهارت انجام می‌شود.

مديركل دفتر گسترش آموزش عالي افزود: البته هنوز برای ادغام دانشگاه جامع علمی کاربردی و دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای تصمیمی نگرفته‌ایم؛ این دو دانشگاه دو مرکز مستقل هستند که اساسنامه و اختیارات خاص خود را دارند ولی در مأموریت وزارت علوم، تحقيقات و فناوري برای ایجاد دانشگاه ملی مهارت ممکن است تجمیع این دو دانشگاه نیز به عنوان یک رویکرد مورد بررسی قرار گیرد.

حسینی با اشاره به بررسی تمام ابعاد این مسئله، اظهار داشت: قطعاً اگر برای بررسی طرح تجمیع این دو مرکز برنامه‌ای باشد در چارچوب قانون صورت می‌گیرد.

خبرگزاري مهر نيز در گفت‌وگويي با سرپرست دو دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای و جامع علمی کاربردی، درباره احتمال ادغام اين دو دانشگاه جويا شده است.

مسعود شفیعی كه وعده شفاف كردن موضوع ادغام 2 دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای و جامع علمی کاربردی را در نشستي خبري داد، به مهر گفت: اگر صحبت‌هایی هم در زمینه ادغام اين دو دانشگاه باشد، در راستای هم‌افزایی است و باقی مسایل در زمان خود توضیح داده می‌شود.

کد خبر 265005

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha