همشهری آنلاین: معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه‌ها هر چقدر فروش داشته باشند، ۵ درصد آن به دانشگاه اختصاص پیدا می‌کند.

به گزارش فارس، دكتر سورنا ستاری در نشست با هیأت رئیسه و اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین، با بيان اينكه نظام بانکداری و سرمایه‌گذاری کشور نقش بسیار مهمی در اجرایی شدن اقتصاد دانش‌بنیان ایفا می‌کنند، گفت: مسئولان کشور در قبال مهاجرت دانشجویان نخبه مسئول هستند و باید تمام تلاش خود را به منظور ایجاد اشتغال برای دانشجویان فراهم کنند.

دانشگاه‌ها تجهیز آزمایشگاه‌ها را از معاونت علمی مطالبه نکنند

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اینکه دولت از تمام نظام‌های مربوط به اقتصاد دانش‌بنیان حمایت می‌کند، اضافه کرد: از دانشگاه‌ها انتظار می‌رود تجهیز آزمایشگاه‌ها را از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مطالبه نکنند، زیرا آزمایشگاه‌ها در قالب شبکه آزمایشگاهی و نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی در حال توسعه است که می‌تواند نیازهای این بخش را مرتفع کند.

وی عنوان کرد: توسعه مرکز رشد، ایجاد و توسعه زیرساخت‌های لازم برای فعالیت بهتر و گسترده‌تر شرکت‌های دانش‌بنیان در اولویت برنامه‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار دارد.

به گفته معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، شرکت‌های دانش‌بنیان از پرداخت حق بیمه و مالیات معاف شدند.

سبد کامل تسهیلات بانکی کم‌بهره براي شرکت‌های دانش‌بنیان

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: یک سبد کامل از تسهیلات بانکی کم‌بهره در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار می‌دهیم تا با استفاده از آن تسهیلات نسبت به تجاری‌سازی پژوهش‌های خود اقدام کنند.

ستاري: بسیاری از هزینه‌ها در حوزه پژوهش اشتباه است

ستاری عنوان کرد: کشور در حوزه پژوهش مبالغ زیادی را هزینه می‌کند که بسیاری از این هزینه‌ها اشتباه است و این باعث شده پژوهش‌ها تجاری‌سازی نشود.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: با تمام هزینه‌هایی که در حوزه پژوهش شده از پژوهش‌های دولتی نمی‌توانیم کار تجاری استخراج کنیم و این به دلیل استفاده از روش‌های اشتباه در این حوزه است.

معاون رئيس جمهور: در حوزه پژوهش دولتی نمی‌توان به نتیجه مطلوب دست یافت

ستاری اضافه کرد: با توجه به اینکه در حوزه پژوهش دولتی نمی‌توان به نتیجه مطلوب دست یافت اساتید می‌توانند شرکت‌های دانش‌بنیان راه‌اندازی کرده و در این زمینه فعالیت‌های گسترده‌تری داشته باشند.

رئیس بنیاد ملی نخبگان کشور با بیان اینکه در پیاده‌سازی نظام علمی در دانشگاه‌ها نیاز به تجاری‌سازی داریم، ادامه داد: تجربه ثابت کرده اگر به صورت مستقیم بودجه در اختیار پژوهشگر قرار دهیم، تجاری‌سازی محقق نمی‌شود بنابراین باید نمونه‌هایی که در دنیا پیاده شده است را در مراکز دانش‌بنیان کشور پیاده‌سازی کنیم.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری تأکید کرد: دانشگاه باید درک کند که درصدی از درآمدش از محل ارتباط با صنعت و انعقاد قرارداد با این بخش تحقق یابد، بنابراین باید در این عرصه ورود پیدا کنند.

وی با اشاره به سیاست تشویقی برای ترغیب دانشگاه‌ها به توجه بیشتر به شرکت‌های دانش‌بنیان اظهار کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه‌ها هر چقدر فروش داشته باشند 5 درصد آن را به دانشگاه می‌دهیم.

جزئيات لیزینگ محصولات دانش‌بنیان

رئیس بنیاد ملی نخبگان عنوان کرد: در حوزه لیزینگ محصولات دانش‌بنیان، شبکه بازار فعالیت‌های خوبی را آغاز کرده است و بحث بازاریابی محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان را پیگیری می‌کند که در تبلیغ محصولات این شرکت‌ها تأثیر زیادی دارد.

ستاری یادآور شد: هدف دولت این است که دانشگاه‌ها به مراکز کارآفرینی نزدیک‌تر شوند و بتوانیم فعالیت‌ در زمینه علوم و صنعت های‌تک را در کشور پررنگ‌تر کنیم.

کد خبر 265641

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha