چهارشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۳ - ۰۵:۳۱
۰ نفر

استفاده از انرژی‌های نو در نمایشگاه شهر آفتاب تهران، ازجمله مسائلی بود که ۲عضو شورای شهر تهران پس از بازدیدشان از این نمایشگاه بر آن تأکید داشتند.

علیرضا دبیر - دنیامالی

 عليرضا دبير و احمد دنيامالي اين دو عضو شورا بودند كه در اين بازديد بر ضرورت جاري بودن روح ايراني اسلامي در نمايشگاه شهرآفتاب نيز تأكيد كردند.

دبير همچنين بر ضرورت ورود بخش خصوصي براي احداث ديگر بخش‌هاي پروژه در فاز دوم تأكيد كرد و گفت: «در همه كشورهاي پيشرفته دنيا بخش خصوصي حتي به حوزه امنيت هم ورود كرده‌اند. بر همين اساس ضروري است براي احداث فاز دوم پروژه و كاربري‌هاي تكميلي مثل ساختمان‌هاي مراكز تجارت، هتل‌ها و... بخش خصوصي براي سرمايه‌گذاري فراخوانده شود.»

رئيس كميسيون برنامه و بودجه شوراي اسلامي شهر تهران در ادامه با اشاره به بخش‌هاي مختلف اين پروژه مثل چهارباغ، رواق‌ها، مسجد و... افزود: روح ايراني اسلامي در نمايشگاه شهر آفتاب وجود دارد ولي در اين خصوص مي‌توان بيشتر كار كرد. وي همچنين خواست تا به فضاي سبز مجموعه توجه بيشتري شود.

احمد دنيامالي، رئيس كميسيون عمران شوراي شهر تهران نيز گفت:‌ نمايشگاه شهر آفتاب بايد الگويي براي استفاده از انرژي‌هاي نو در ديگر پروژه‌هاي بزرگ شهري باشد. به گفته وي انرژي خورشيدي در مدت زمان كوتاه سرمايه اوليه را به مجموعه برمي‌گرداند و پس از آن در كاهش هزينه‌هاي جاري تأثير بسيار مهمي خواهد داشت. وي توصيه‌هايي را نيز درخصوص ايجاد دسترسي‌هاي مناسب به نمايشگاه شهر آفتاب بيان داشت و گفت:‌ قرار گرفتن اين مجموعه در مسيري بين فرودگاه بين‌المللي امام خميني(ره) و شهر تهران خصوصيت مثبتي است و ضروري است دسترسي‌هاي سواره‌رو با احداث لاين كندرو در بزرگراه تهران - قم و همچنين دسترسي از سمت شمالي و غربي مجموعه ايجاد شود.

دنيامالي احداث ايستگاه متروي مخصوص نمايشگاه را نيز در كاهش سفرها با خودروي شخصي مؤثر دانست و از جابه جايي عوارضي تهران - قم به‌منظور احداث شبدري در تقاطع رينگ اول شهر آفتاب با بزرگراه تهران - قم خبر داد.

کد خبر 266047

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha