چهارشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: اپلیکیشنی جدید به کاربران عینک گوگل امکان می‌دهد تنها با فکر‌کردن درباره سوژه‌ای که در برابر چشم دارند، از آن عکاسی کنند.

براساس گزارش ميل‌آنلاين، اپليكيشن MindRDR مي‌گويد اولين اپليكيشن تله‌كينكتي است كه به كاربران عينك گوگل امكان مي‌دهد از امواج مغزي خود براي عكسبرداري استفاده كنند،‌ تنها كافي است روي سوژه خود تمركز كنند.

علاوه بر عكاسي، پس از ثبت تصوير، كاربران مي‌توانند از قدرت اين اپليكيشن براي اشتراك‌گذاري تصاوير نيز در شبكه‌هاي اجتماعي استفاده كنند.

اين به آن معني است كه كاربران ديگر براي عكاسي نيازي به فرمان صوتي و يا لمس كردن بخشي از عينك نخواهند‌داشت، موضوعي كه موجب ايجاد نگراني‌هايي در زمينه تجاوز به حريم خصوصي افراد و ثبت تصاوير مخفيانه شده‌است.

عینک گوگل

اين اپليكيشن رايگان كه توسط شركتي انگليسي به‌نام This Place ساخته شده، به يك حسگر زيستي نوروسكي EEG مجهز است كه به پيشاني وصل شده و امواج مغزي را دريافت و محاسبه كرده و آنها را به عمل ترجمه مي‌كند تا كاربر به‌اين شكل بتواند با كمك تمركز كردن، به عينك دستورهاي مختلفي دهد.

MindRDR داراي بازخوردي تصويري است كه روي نمايشگر عينك به شكل يك خط باريك ديده مي‌شود كه هرچه ميزان تمركز كاربر روي موضوع بيشتر شود، خطر به حاشيه بالايي نمايشگر نزديك‌تر مي‌شود و هرچه كاربر تمركز خود را كاهش دهد، خط افقي به سوي مركز تصوير حركت مي‌كند. زماني كه خط با حاشيه بالاي نمايشگر بچسبد، تصوير موضوع مورد تمركز ثبت خواهد شد. در مرحله بعد به همين شيوه مي‌توان عكس ثبت شده را به اشتراك گذاشت.

اين تكنولوژي دركنار قابليت‌هايي كه به عينك گوگل مي‌بخشد، مي‌تواند به مبتلايان به بيماري‌هايي مانند سندروم درخود قفل‌شدگي، ام‌اس و يا فلج چهار اندامي كمك كند تا راحتتر به محيط اطراف خود تعامل برقرار كنند، ظرفيتي كه هنوز از تمامي آن استفاده نشده و براي سرعت گرفتن روند تكامل آن، محققان با دانشمنداني مانند استفان‌هاوكينگ مذاكره كرده‌اند تا قابليت‌هاي بيشتري براي اين اپليكيشن خلق كنند.

کد خبر 266080

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha