همشهری آنلاین: گروه دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که نیروهای گروه تروریستی داعش، در پی اشغال یک حوزه گازی در استان ˈحمصˈ سوریه، دستکم ۹۰ تن از نیروهای دولتی، نگهبانان غیرنظامی و کارکنان این حوزه را کشته‌اند.

داعش

به گزارش ايرنا به نقلس از خبرگزاری فرانسه از بیروت، این گروه مستقر در خاک انگلیس، اقدام  پنجشنبه ( 27 تير) گروه تروریستی داعش را در اشغال حوزه ˈشعرˈ واقع در استان حمص، بزرگترین عملیات ضد حکومتی این گروه از هنگام تاسیس آن در سال گذشته میلادی (2013)، توصیف کرد.

ˈرامی عبدالرحمانˈ مدیر این گروه ناظر بر اوضاع سوریه، افزود: دستکم 90 تن که عمدتا نگهبان و اعضاء نیروی شبه نظامی دفاع ملی سوریه بودند، در حمله نیروهای داعش به حوزه گازی شعر در استان حمص کشته شدند.

وی به فرانس پرس گفت که 25 تن از مقتولان، کارکنان غیرنظامی این حوزه گازی و بقیه نگهبانان اعزامی وزارت نفت و اعضاء نیروی دفاع ملی سوریه بودند.

در تصاویری که ظاهرا به وسیله تروریست‌ها از این حوزه گازی برداشته شده و از طریق اینترنت منتشر شده، ده‌ها جسد دیده می‌شود که برخی قطعه قطعه و در صحرا پراکنده شده است.

در یک فیلم ویدیویی دیگر نیز یک تروریست در حالی که در کنار اجساد به زبان آلمانی همراه با اصطلاحات مذهبی به زبان عربی سخن می‌گوید، این کشتار را جشن گرفته است.

نیروهای گروه تروریستی داعش که در ماه گذشته میلادی ˈژوئنˈ تاسیس خلافت اسلامی را در بخش‌هایی تحت اشغال خود در سوریه و عراق، اعلام کرد، استان نفت خیز ˈدیرالزورˈ سوریه را نیز تصرف کرده‌اند که در همسایگی استان حمص و مرز عراق قرار دارد.

کد خبر 266198

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha