سيد مازيار حسيني ضمن بيان اين مطالب اظهار داشت: اجراي عمليات تعريض پل ستارخان بدون انسداد ترافيكي انجام ميشود كه البته منظور ما از انسداد بستهشدن كامل است. بهعبارت ديگر ما در مسير محدوديت ايجاد ميكنيم اما مطمئنا كل مسير بسته نخواهد شد. وي با بيان اينكه در خيابان ستارخان از شمال به جنوب و بالعكس 3خط ترافيكي وجود دارد، افزود: هماكنون اين 3خط وقتي به پل ميرسد به 2خط تبديل ميشود. بنابراين در اين نقطه گلوگاه ترافيكي و به نوعي انسداد ترافيكي بهوجود ميآيد.
وي در ادامه گفت: در ابتدا پيشنهاد شد كه براي رفع اين مشكل، زيرگذري در مسير ساخته شود اما با مطالعات و بررسيهاي صورت گرفته مشخص شد كه اجراي عمليات احداث زيرگذر در اين مسير چه به لحاظ اقتصادي و چه به لحاظ اجتماعي مقرون به صرفه نيست.
حسيني با اشاره به عرض كم مسير در محل پل ستارخان اظهاركرد: اگر همه عرض را به زيرگذر اختصاص بدهيم عملا دسترسيهاي محلي تحتتأثير قرار ميگيرد و به واقع بن بست و كور ميشوند. علاوه بر وجود نيروگاه برق آلستوم و خطوط كابل فشارقوي و طولاني شدن مسير زيرگذر موانع بزرگي بودند كه گزينه احداث زيرگذر را رد كرد. وي اضافه كرد: اتصال دسترسيهاي محلي موجب ميشود كه عملا طول زيرگذر به حدود 2كيلومتر برسد بنابراين تصميم گرفته شد كه مشكل پل را در خود پل حل كنيم.
وي در پاسخ به اين پرسش كه عمليات اجرايي تعريض پل چه زماني آغاز ميشود، تصريح كرد: بهطور حتم عمليات اجرايي در تابستان امسال آغاز خواهد شد.
نظر شما