شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۱
۰ نفر

اصغر اصغری: فصل تابستان که فرا می‌رسد، خیلی از شهروندان فرصت را غنیمت می‌شمارند تا با خودروی شخصی‌شان سفری به نقاط مختلف کشور داشته باشند اما همیشه بخت یار نیست و‌گاه ممکن است در طول راه، مشکلاتی برای خودروی آنها پیش بیاید.

امدادخودرو

حتي ممكن است در شهر، خودروي‌شان متوقف شود و ديگر حركت نكند. در چنين شرايطي، برخورداري از خدمات اشتراكي امدادخودروها بسيار چاره‌ساز خواهد بود. شركت‌هاي امدادخودرو بيشتر توان و تمركزشان را براي ياري‌رساني به آنهايي اختصاص داده‌اند كه در راه به مشكل فني يا تصادف برمي‌خورند. برخي از اين شركت‌ها تحت نظارت و پوشش شركت‌هاي توليدكننده خودرو هستند و برخي ديگر هم به‌صورت مستقل و خصوصي به فعاليتشان ادامه مي‌دهند. اگر مي‌خواهيد در تعطيلات عيد فطر راهي سفر شويد، بهتر است با اين شركت‌ها آشنا شويد و از خدمات متنوعشان بهره ببريد تا اگر در طول مسير دچار مشكل شديد همراه مناسبي داشته باشيد.

اتومبيل‌هاي ايران‌خودرو چطور تماس بگيريم؟

شركت امداد ايران‌خودرو يكي از شركت‌هايي است كه خدمات امدادي ويژه‌اي را براي محصولاتش درنظر گرفته است. اين شركت سال گذشته ركورد جالبي را برجاي گذاشت و به ۴ ميليون و ۲۰۰ هزار تماس مردمي پاسخ داد. شماره تماس ارتباط با امداد ايران‌خودرو ۰۹۶۴۴۰ است. شما در هر كجاي ايران مي‌توانيد بدون پيش‌شماره خاص با اين سامانه تلفني تماس بگيريد و مشكلتان را مطرح‌سازيد. شما مي‌توانيد براي بهره‌مندي از خدمات شركت امدادايران خودرو به سايت آنها به نشاني www. 096440. ir مراجعه كنيد. ثبت‌نام اوليه تنها با واردكردن شماره شاسي خودرو انجام مي‌شود.

چه خدماتي مي‌دهند؟

شركت امداد ايران‌ خودرو بسته به نوع قراردادي كه با آنها بسته‌ايد خدمات متنوعي را به مشتريانشان ارائه مي‌دهند. اين خدمات در بخش‌هاي چهارگانه اعضاي داراي كارت عضويت، اعضاي داراي كارت امداد سيار، خدمات سرويس در محل و خدمات كارت طلايي ارائه مي‌شود. به‌عنوان مثال كارت امداد سيار شامل امدادرساني به‌خودروهاي متوقف شده، تعمير و راه‌اندازي خودرو در محل توقف، انتقال خودرو به نزديك‌ترين نمايندگي مجاز طرف قرارداد و پرداخت هزينه انتقال همه سرنشينان خودرو به شهرهاي مورد نظرشان خواهد بود. خدمات چهارگانه امداد‌ايران‌خودرو براي همه محصولات توليدشده ايران خودرو كه از عمرشان ۱۰ سال نگذشته باشد خواهد بود. امداد‌ ايران‌خودرو همچنين اولويت خدمات‌رساني‌اش را براي مشتركين خود قرار داده است.

چقدر هزينه مي‌گيرند؟

اگر خودروي شما داراي گارانتي شركت ايران‌خودرو باشد، هزينه تعميرات و بهاي قطعات تعويضي به‌عهده ضوابط دوره گارانتي خواهد بود، در غير اين صورت، هزينه‌ها طبق تعرفه، از درخواست‌كننده دريافت خواهد شد. آنهايي هم كه كارت‌هاي طلايي ۲، ۳ و ۴ ستاره دارند هيچ هزينه‌اي بابت انتقال خودرو، اجرت تعمير و تعويض قطعات نمي‌پردازند. شركت امداد ايران‌خودرو خدمات خود را تا ۳۰۰۰كيلومتر تضمين مي‌كند. مأموران اين شركت موظفند فاكتور خدمات ارائه شده را به رويت مشتري برسانند تا همه كارهايي كه براي خودروي‌ مشتري انجام شده مورد تأييد و امضا قرار گيرد.

اتومبيل‌هاي سايپا و پارس‌خودرو چطور تماس بگيريم؟

سايپايي‌ها هم مانند ايران خودرو خدمات ويژه‌اي را براي خودروهاي توليدي‌شان درنظر گرفته‌اند. آنهايي كه مي‌خواهند با امداد خودرو سايپا در تماس باشند مي‌توانند با شماره تلفن ۰۹۶۵۵۰ تماس بگيرند تا به وضعيت خودروي‌شان رسيدگي شود. همچنين براي ثبت‌نام و دريافت كارت نارنجي مي‌توانيد به سايت اينترنتي www. emdadsaipa. ir مراجعه كنيد. شماره پيامك ۱۰۰۰۹۶۵۵ هم سومين راه ارتباطي با شركت امداد‌خودرو سايپاست. شركت سايپا در اقدام اخير خود بسته خدمت امداد ۲۴۷ را به مشتريانش ارائه كرده است. به سايت اينترنتي www. narenjicard. ir سر بزنند و از شرايط آن مطلع شوند.

چه خدماتي مي‌دهند؟

همه محصولات ساخت شركت سايپا با عمري كمتر از ۱۰ سال مي‌توانند از خدمات گسترده آن بهره‌مند شوند. حمل و انتقال خودروي متوقف‌شده به‌دليل نقص فني به نزديك‌ترين نمايندگي مجاز، تعمير و راه‌اندازي خودرو در محل و تعويض زاپاس براي بانوان و معلولان ازجمله خدمات مهم اين شركت است. اين شركت براي تعمير خودروهاي ساخت شركت سايپا از قطعات اصلي براي راه‌اندازي خودرو‌ها استفاده مي‌كند تا ضمانت و كيفيت بيشتري به مشتريانش بدهد.اگر خودرو مشكل اساسي نداشته باشد، كار‌شناسان شركت خيلي زود تعمير خودروي شما را به اتمام مي‌رسانند تا بتوانيد با خيالي آسوده مسافرت‌تان را ادامه دهيد.

چقدر هزينه مي‌گيرند؟

با خريد سرويس امداد ۲۴۷ خودروي شما به‌مدت يك سال تحت پوشش خدمات مختلف اين شركت قرار مي‌گيرد. آنهايي كه اين كارت را دارند براي تعمير و راه‌اندازي خودرو در محل و تعويض زاپاس به شرط سالم بودن آن هزينه‌اي نمي‌پردازند. همچنين حمل خودرويي كه به‌دليل نقص فني در جاده مانده تا نزديك‌ترين تعميرگاه مجاز رايگان است. اگر خودرويي داراي كارت گارانتي يا كارت نارنجي نباشد براي وروديه تعمير بايد مبلغ ۱۶۵۰۰تومان بپردازد. هزينه حمل هم بر مبناي هر كيلومتر ۱۲۰۰ تومان تعريف شده است. شهروندان مي‌توانند براي دوره خاص مسافرتشان كارت نارنجي سايپا را دريافت كنند كه شامل بيمه خودرو هم مي‌شود. هزينه كارت نارنجي امداد خودرو سايپا در تعطيلات نوروز ۳۹ هزار تومان بود.

امداد خودرو كانون جهانگردي چطور تماس بگيرم؟

شركت امداد خودرو كانون جهانگردي و اتومبيلراني جمهوري اسلامي ايران ازجمله شركت‌هايي است كه خدمات امدادي خود را براي وسايل نقليه در راه مانده در سراسر كشور ارائه مي‌دهد. اين شركت در سايت رسمي‌اش، خود را نخستين و قديمي‌ترين امدادخودروي كشور با بيش از ۷۵ سال سابقه معرفي مي‌كند. آنها با ۸۰۰ دستگاه خودروي امدادي تحت پوشش‌شان بيشتر جاده‌هاي كشور را زيرنظر دارند. براي تماس با اين امدادخودرو كافي است با سامانه تلفني ۰۹۶۶۹ ارتباط برقرار كنيد. براي ثبت‌نام و دريافت اطلاعات بيشتر درباره خدمات اين شركت هم مي‌توانيد به سايت اينترنتي آنها به نشانيtac. org. ir مراجعه و روي قسمت امدادخودرو كليك كنيد. علاقه‌مندان به دريافت خدمات از اين شركت همچنين مي‌توانند با شماره ديگر آنها يعني ۰۲۱-۶۴۲۳ تماس داشته باشند.

چه خدماتي مي‌دهند؟

دريافت خدمات متنوع شبانه‌روزي از اين شركت بسته به نوع كارتي است كه شما از آنها مي‌خريد. كارت‌هاي اين شركت در ۴ نوع معمولي، برنزي، نقره‌اي و طلايي تعريف شده‌اند و هر كدام خدمات ويژه خود را به همراه دارند. اعزام كار‌شناس متخصص، حمل خودرو تا نزديك‌ترين تعميرگاه مجاز، تعويض تسمه‌ها، تنظيم موتور و تعويض لاستيك پنچر كمترين خدماتي است كه در بسته كارت معمولي گنجانده شده است. اما شما با خريد كارت طلايي حتي اگر در جاده بدون سوخت هم بمانيد نبايد ناراحت باشيد. ارائه مشاوره تلفني براي تعمير خودرو در محل هم از ديگر خدمات كارت‌هاي طلايي است. دارندگان خودروهاي‌ ام وي‌ام هم مي‌توانند از اين شركت خدمات بگيرند.

چقدر هزينه مي‌گيرند؟

از آنجا كه خدمات ارائه شده و ميزان تخفيف هركدام از كارت‌ها با هم متفاوت است، خريد كارت‌هاي اين شركت هم با قيمت‌هاي مختلفي همراه خواهد بود. قيمت كارت‌هاي معمولي اين شركت ۱۰ هزار تومان، كارت برنزي ۶۰ هزار تومان، كارت نقره‌اي ۱۰۰ هزار تومان و كارت طلايي ۱۵۰ هزار تومان تعيين شده است. اگر شما كارت طلايي اين شركت را داشته باشيد، هيچ هزينه‌اي بابت سوخت‌رساني، تعويض تسمه‌ها، تعويض لاستيك و حمل خودرو تا نزديك‌ترين مركز تعميرگاهي نخواهيد پرداخت. همچنين تعمير و عيب‌يابي خودروي شما با تخفيف ۳۳ درصدي انجام مي‌شود. عيب‌يابي‌هاي تخفيف‌دار هم شامل تعمير سيستم ترمز، سيستم سوخت‌رساني، سيستم خنك‌كننده و سيستم برق خودرو خواهد بود.

اين نرم‌افزار را نصب كنيد

امروزه گوشي‌هاي هوشمند تلفن همراه اين امكان را در اختيار شما قرار مي‌دهند تا هنگام نياز به خدمات امداد خودرو بتوانيد در سريع‌ترين زمان ممكن كارتان را راه بيندازيد. اين امكان با نصب برنامه «امدادخودروي همراه» امكان‌پذير خواهد بود. براي دانلود اين نرم‌افزار كافي است سري به سايت نرم‌افزار موبايل بازار بزنيد و آن را با حجم 3مگابايت دانلود كنيد. امداد خودروي همراه يك نرم‌افزار فارسي است كه كاربران پس از ثبت‌ نام در سامانه آن، مي‌توانند در هر زمان و مكاني كه خودروي آنها دچار نقص فني شد از نيروهاي امدادرساني درخواست كمك كنند.

اين نرم‌افزار آدرس كاربر را از طريق سيستم تعيين موقعيت جهاني (GPS) تشخيص داده و آن را به‌صورت آفلاين و از طريق خطوط موبايل برايWebServer سامانه مركزي امداد خودروي همراه ارسال مي‌كند.

در مرحله بعد اپراتور براساس اطلاعات دريافت شده و سوابق ثبت‌نام از هويت كاربر، نوع و مشكل فني خودرو و آدرس آن مطلع مي‌شود و درخواست نيروي امداد و پيگيري وضعيت كاربر را برعهده مي‌گيرد. در سامانه مركزي اين نرم‌افزار مي‌توان عمليات امدادرساني را از آغاز تا پايان به‌صورت آنلاين و لحظه به لحظه نظارت و مديريت كرد.

دانستني‌هاي نگهداري خودرو با موضوعاتي مانند روغن موتور، فيلتر هوا، فيلتر سوخت، تسمه‌تايم، شمع‌ها، سيستم تعليق و مايع خنك‌كننده و نيز محاسبه مصرف سوخت و چك ليست سفر از ديگر بخش‌هاي نرم‌افزار امداد خودرو همراه هستند. شايان ذكر است كه نرم‌افزار امداد خودرو روي تبلت و تلفن‌هاي همراه داراي سيستم عامل اندرويد قابل نصب است. خودرو‌هاي امدادي اين نرم‌افزار همراه، توسط امداد خودرو سراسري البرز، به منطقه‌اي كه شما نياز داشته باشيد ارسال مي‌شود.

امدادخودروهاي خصوصي

علاوه بر شركت‌هاي بزرگ خودروساز كه معمولا شركت‌هاي امدادخودرويي وابسته خودشان را دارند، برخي ديگر از شركت‌ها هم خدمات مشابهي را براي مالكان وسايل نقليه ارائه مي‌دهند. در اين جدول با بعضي شركت‌هاي ارائه‌دهنده خدمات ديگر و راه‌هاي تماس با آنها آشنا مي‌شويد.

حواستان را جمع كنيد

اگر از خدمات امدادخودروها استفاده مي‌كنيد حواستان را بايد جمع كنيد كه خداي ناكرده اشتباهي پيش نيايد. توصيه‌هاي زير در همين زمينه است:

حواستان شش دانگ به امداد خودروهاي جعلي و متفرقه باشد. آمارها نشان مي‌دهد كه حجم كلاهبرداري‌ها در اين حوزه به مرز هشدار رسيده است.

اگر از خدمات ارائه‌شده امدادخودروهاي رسمي و زيرنظر شركت‌هاي خودروساز راضي نيستيد حتما تماس بگيريد و موضوع را پيگيري كنيد تا حق‌تان خورده نشود.

امدادخودروها طبق تعرفه‌هاي كاملا مشخص بايد از شما پول بگيرند. حتما از آنها فاكتور بگيريد تا سر فرصت هزينه دريافت شده را با تعرفه‌ها مقايسه و بررسي كنيد.

اين روزها تلفن‌هاي زيادي به افراد مي‌شود مبني بر فروش خدمات امدادخودروها، خيلي فوري به اين تلفن‌ها اعتماد نكنيدو حتما تحقيق كنيد.

جمله‌هايي مثل «فقط 59هزار تومان بپردازيد و تمام عمر از خدمات رايگان امداد خودرويي استفاده كنيد» كه به شما پيامك مي‌شوند به هيچ وجه مورد اعتماد نيستند.

 

کد خبر 266940

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha