همشهری‌آنلاین: فراخوان دومین دوره مسابقات قرآن تلاوت با افزوده شدن رشته حفظ ۱۵ جزء، اواخر مردادماه اعلام می‌شود.

قرآن

به گزارش ایکنا، سازمان دارالقرآن الکریم امسال نیز همانند سال گذشته مسابقات قرآن «تلاوت» را در رشته‌های حفظ و قرائت برگزار می‌کند. فراخوان دومین دوره این مسابقات، اواخر مردادماه از طریق سایت تلاوت اعلام می‌شود.

براساس این گزارش، نخستین دوره مسابقات قرآن ویژه بانوان و آقایان و در رشته‌های قرائت تحقیق و حفظ کل قرآن برگزار شد که امسال با منتشر شدن فراخوان دومین دوره این مسابقات، رشته حفظ 15 جزء نیز به آن افزوده می‌شود.

توسعه ترجمه و مفاهیم قرآن کریم میان قاریان و حافظان قرآن به منظور تسلط بیشتر بر آیات قرآن جهت القای معانی به مخاطبان و ترویج تلاوت قرآن از حفظ در بین قاریان قرآن کریم از جمله اهدافی است که در برگزاری این مسابقات دنبال می‌شود.

نحوه برگزاری مسابقات قرآن تلاوت به این صورت است که در رشته قرائت، قاری باید حافظ قرآن نیز باشد و زمانی که قرار است تا آیاتی از قرآن کریم را در این مسابقه قرائت کند، باید این آیات را از حفظ قرائت کند و همچنین به مفاهیم آیات نیز تسلط داشته باشد.

در آزمون‌های حفظ مسابقات تلاوت نیز بخشی از سوالات به صورت مفهومی بوده و حافظ علاوه بر متن قرآن باید بر ترجمه قرآن نیز مسلط باشد و حتی ممکن است در آزمون‌ها مفهوم و ترجمه آیه قرائت شده از حافظ قرآن خواسته شود که آیه مورد نظر را ترجمه و قرائت کند.

یادآور می‌شود، پس از اعلام فراخوان دومین دوره مسابقات قرآن تلاوت، حافظان و قاریان علاقه‌مند به مدت یک ماه فرصت ثبت نام در این مسابقه را خواهند داشت و مرحله استانی و شهرستانی این مسابقات نیز آبان‌ و آذرماه برگزار می‌شود.

کد خبر 267031

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha