همشهری آنلاین: عصر جمعه ۱۰ مرداد، استقبال از بیست و دومین «صد اثر صد هنرمند» سبب شد افتتاحیه این قدیمى‌ترین رویداد تجسمى ایران با رکورد فروش قابل ملاحظه ٤٤٥ میلیون تومانى همراه شود.

نمایشگاه آثار هنری

به گزارش همشهري آنلاين، در عصر داغ روزهاى ميانى تابستان در حالى كه به نظر مى‌رسيد پايتخت به جهت سفر شهروندانش خالى از دوستداران هنر باشد، ليلي گلستان پس از چيدمان حدود ٢٠٠ اثر از ١٦٠ هنرمند در گالرى كوچكش توانست ٣٨ اثر را در مجموع به قيمت ٤٤٥ ميليون تومان به فروش رساند.

گران ترين اثر به فروش رسيده در افتتاحيه، گران ترين كار «صد اثر صد هنرمند» بيست و دوم بود: «نقاشى كوچك انتزاعى از سهراب سپهرى» كه ٢٨٠ ميليون تومان قيمت گذارى شد و فروش رفت.

از ديگر آثار به فروش رسيده مى‌توان به تابلوهاى سيد محمد احصايى، فريده لاشايى، مش اسماعيل، بهجت صدر، ابراهيم جعفرى ... اشاره كرد كه به گفته ليلى گلستان در اين فروش سهم جوانان بسيار قابل توجه بود.

تعديل و مناسب بودن قيمت آثار آن طور كه اقشار مختلف مردم بتوانند اثر هنرى اصل بخرند، يكى ديگر از شعارهاى هميشگى گالرى گلستان، در اين نمايشگاه هم رعايت شده است.

وجود آثار ٢٠٠ هزار تومانى و حتى نقاشى هايى از برخى امضاهاى شناخته شده زير يك ميليون خود مويد اين نكته است.

بنا به رسم اين رويداد، هر اثرى كه به فروش مى‌رود از روى ديوار برداشته و اثر ديگرى جايگزين آن خواهد شد، به اين ترتيب هر روز مى‌توان انتظار نو شدن «صد اثر صد هنرمند» را داشت و چندين بار از اين رويداد ديدن نمود.

بیست و دومین نمایشگاه «صد اثر صد هنرمند» تا ٢٩ مرداد در گالری گلستان واقع در خیابان دروس، خیابان کماسایی، پلاک ٣٤ داير است و علاقمندان مى‌توانند هر روز از 16 تا 20 بدون تعطیلی از اين آثار ديدن كنند.

کد خبر 267432

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha