دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۴:۴۶
۰ نفر

جاده‌های کشور در تعطیلات عید فطر آنچنان شلوغ و پرازدحام شد که مسئولین مرتبط با حوزه سفر غافلگیر شدند و به شکل رسمی اعلام کردند که تصور چنین حجمی از سفر ایرانی‌ها در روزهای تعطیل به‌ویژه به سمت شمال کشور را نداشتند. آنها حتی از مردم خواستند درصورت امکان از سفر خودداری کنند.

سفر

معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي ديروز خبر داده است كه در طول هفته گذشته و همزمان با عيد سعيدفطر بيش از 10ميليون نفر شب اقامت در كشور ثبت شده كه استان‌هاي مازندران، گيلان، خراسان، اردبيل، چهارمحال و بختياري، كهگيلويه و بويراحمد و همدان ميزبان بيشترين تعداد گردشگر بودند.

به گفته مرتضي رحماني موحد، حجم سفر بيش از حد انتظار بود به‌طوري كه برخي استان‌ها با 2برابر مسافر و بيش از ميزان ظرفيت اقامتي معمول خود مواجه شدند.

او به مهر گفته است كه مسافران حتي در اماكن رسمي و غيررسمي مانند حسينيه‌ها و مساجد اسكان داده شدند.

معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي، سياست سازمان متبوع خود را تنوع مكاني و زماني سفر در طول سال اعلام كرده است تا حجم مسافران بين زمان‌هاي مختلف سال توزيع شود.

معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي همچنين از پيشنهاد سازمان ميراث فرهنگي براي تعيين يك هفته تعطيلات زمستاني به‌صورت ثابت در تقويم كشور خبر داده است تا افراد مختلف كه شاغل نيستند و بنا به هر دليل مي‌توانند زمان سفرشان را به زمستان موكول كنند از تعطيلات زمستاني استفاده كنند.

براساس اين پيشنهاد دانش‌آموزان نيز يكي از جامعه هدف براي سفرهاي زمستاني درنظر گرفته شده‌اند.

به گفته مرتضي رحماني موحد اين پيشنهاد با اين هدف ارائه شده تا در زمستان نيز شاهد گردشگر و سفر باشيم و حجم سفرها تنها به ايام پيك محدود نشود. به گفته او دستگاه‌هاي ديگر نيز براي اجرايي‌شدن اين پيشنهاد بايد نظر بدهند. درعين حال رحماني مي‌گويد كه سازمان ميراث فرهنگي در تلاش است تا تعطيلات زمستاني يك هفته‌اي را بتواند در زمستان امسال اجرايي كند.

کد خبر 267649

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha