همشهری آنلاین: سازمان حج، ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان و بانک تجارت تفاهم نامه‌ای را به امضا رساندند که بر اساس آن به هریک از دانشجویان و همراهان آن‌ها که در قالب کاروان‌های دانشجویی مطابق برنامه ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان به عمره و عتبات اعزام شوند، تسهیلات وام ده میلیون ریالی اعطا شود.

مکه

به گزارش مهر، سعيد اوحدي رييس اين سازمان در مراسم امضاي اين تفاهمنامه گفت: دانشجويان آينده سازان اين كشور هستند و رهبر معظم انقلاب و مسئولين ارشد نظام و مردم نگاه ويژه‌اي به اين قشر به عنوان سرمايه‌هاي كشور دارند.

وي افزود: با نگاه بلند مدت و استراتژيك در راستاي تسهيل در اعزام دانشجويان به عمره و عتبات طي جلساتي با بانك تجارت پيشنهاداتي در اين خصوص ارائه شد كه طرح اين موضوع منجر به يادداشت تفاهم در خصوص ارائه تسهيلات بانكي به دانشجويان براي اعزام به عمره و عتبات شده است.

رئيس سازمان حج و زيارت ادامه داد: اعزام كاروان‌هاي دانشجويي به عمره يكي از تجربيات ارزشمند و ماندگار سازمان حج و زيارت است و دلنوشته‌هاي ارزشمند و تأثيرگذاري از دانشجوياني كه به اين سفر معنوي اعزام مي‌شوند به يادگار مانده است.

اوحدي با اشاره به اعزام كاروان‌هاي دانشجويي به عتبات، ابراز خرسندي كرد: امسال براي اولين بار اعزام دانشجويان به عتبات در قالب كاروان‌هاي دانشجويي با انسجام بيشتري صورت خواهد گرفت.

وي با اشاره به امضاي تفاهم نامه با سازمان دانش آموزي كشور در خصوص اعزام كاروان‌هاي دانش آموزي به عتبات، بيان كرد: با اعزام دانشجويان و دانش آموزان به عتبات زمينه براي آشنايي بيشتر آنان با تاريخ اسلام در كنار زيارت اهل بيت (ع) و ايجاد سرمايه معنوي و فرهنگي براي كشور فراهم خواهد شد.

رييس سازمان حج و زيارت گفت: در عمره جاري، ۸۰۷ هزار زائر ايراني به زيارت خانه خدا مشرف شدند كه نسبت به سال قبل خود ۶۵ درصد افزايش داشت.

اوحدي سهميه عمره دانشجويي در عمره گذشته را ۱۷ هزار و ۱۰۰ نفر عنوان كرد و افزود: بطور قطع اين سهميه در عمره آتي كمتر نخواهد شد.

وي ادامه داد: اكنون شش ميليون و ۵۰۰ هزار متقاضي داراي فيش ثبت نام در نوبت تشرف به عمره مفرده قرار دارند.

کد خبر 267690

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha