چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۵:۵۴
۰ نفر

یکی از اعضای شورای شهر تهران معتقد است که با گسترش خصوصی‌سازی در حمل‌ونقل، قسمت قابل توجهی از نیازهای حمل‌ونقل شهر و شهروندان تأمین می‌شود.

 اينطور كه غلامرضا انصاري گفت در سال‌هاي گذشته آثار مثبت خصوصي‌سازي ناوگان در حمل‌ونقل شهري نمايان شده و اين تأثير مثبت، با استفاده از ابزارهاي كنترلي مؤثرتر نيز شده است. وي با اعلام اينكه حمل‌ونقل عمومي به‌دليل اداره آن به‌صورت حمايتي، هم از لحاظ كمّي و هم به لحاظ كيفي با چالش مواجه است، تأكيد كرد: سياست كلي شوراي اسلامي شهر تهران، توسعه خصوصي‌سازي در حمل‌ونقل عمومي پايتخت است.

انصاري كه عضو كميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر تهران نيز هست، اعلام كرد كه با اجراي خصوصي‌سازي در بخش‌هايي از اتوبوسراني، بار حاصل از فعاليت اين بخش بر دوش مديريت شهري كاهش مي‌يابد. وي افزود: شركت واحد اتوبوسراني بايد در جايگاهي قرار گيرد كه مانند سازمان تاكسيراني، تنها مديريت و نظارت بر ناوگان را برعهده داشته باشد.

وي تأكيد كرد كه در تاكسيراني هم بايد به سمت ارتقاي كيفيت خدمات حركت شود و با ايجاد تناسب در سيستم عرضه و تقاضا ، خدمات متناسب با سرويس مورد درخواست در سطوح مختلف به مسافران ارائه شود. اين عضو شورا بر اين نظر است كه درصورت استفاده از سيستم‌هاي كنترل الكترونيك جهت نظارت بر تاكسي‌هاي موجود، شاهد بهبود بهره‌وري آنها خواهيم بودو حركت به سمت كيفي شدن ناوگان تاكسيراني صورت مي‌گيرد.

کد خبر 267921

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha