همشهری آنلاین: سرپرست اداره ارتباطات سازمان دارالقرآن با اشاره به آغاز ثبت‌نام سومین دوره مسابقات قرآنی «تسنیم» از ۱۰ شهریور ماه، گفت: در این دوره علاوه بر کارکنان نهادهای فرهنگی، همسران و فرزندان آنها نیز می‌توانند در مسابقات «تسنیم» شرکت کنند.

به گزارش فارس، مسابقات «تسنیم» ویژه کارکنان و خانواده‌های دستگاه‌های فرهنگی کشور از سال 1391 با هدف توسعه و ترویج قرآن کریم و آشنایی مردم با سبک زندگی اسلامی و قرآنی طرح‌ریزی و سازمان دارالقرآن از سوی شورای فرهنگی دفتر مقام معظم رهبری به عنوان مجری برگزاری آن انتخاب شد.

در نخستین دوره مسابقات «تسنیم» تنها کارکنان دستگاه‌های فرهنگی می‌توانستند برای شرکت در این مسابقات ثبت‌نام کنند اما سال گذشته با توجه به تدابیر مسئولان برگزاری و همچنین گسترش فرهنگ قرآنی، علاوه بر کارکنان، همسران آنها نیز در مسابقات «تسنیم» شرکت کردند.

سال گذشته در جلسه‌ای که با حضور نمایندگان دستگاه‌های فرهنگی کشور برگزار شد، پیشنهاد برپایی این مسابقات برای فرزندان کارکنان مراکز و نهادهای فرهنگی نیز مطرح شد که پس از اختتامیه دومین دوره این مسابقات این پیشنهاد مورد بررسی و موافقت قرار گرفت به طوری که در سومین دوره مسابقات قرآنی «تسنیم» نه تنها کارکنان و همسران آنها بلکه فرزندانشان نیز می‌توانند شرکت کنند.

تغییرات سومین دوره مسابقات قرآنی «تسنیم»

سرپرست اداره ارتباطات سازمان دارالقرآن با اشاره به زمان برگزاری این دوره از مسابقات «تسنیم» اظهار داشت: نام‌نویسی در سومین دوره مسابقات قرآنی «تسنیم» از 10 شهریور ماه آغاز می‌شود و علاقه‌مندان به شرکت در این مسابقه می‌توانند از طریق سایت تلاوت اقدام به ثبت‌نام کنند.

مسعود وادی‌پور به رشته‌های این مسابقات اشاره کرد و افزود: سومین دوره مسابقات «تسنیم» در رشته‌های قرائت به روش تدویر، صحیح‌خوانی قرآن، اذان، حفظ 10 ،20 و 30 سوره از قرآن کریم، حفظ یک و سه جزء، حفظ موضوعی و مسابقه کتبی سبک زندگی اسلامی برای دو گروه کارکنان، همسر و فرزندان بزرگسال آنها و همچین فرزندان محصل برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: فرزندان محصل کارکنان نهادهای فرهنگی در چهار رده سنی پیش‌دبستانی، ابتدایی، دوره اول متوسطه و دوره دوم متوسطه در رشته‌های مختلف مسابقات شرکت می‌کنند و فرزندان بزرگسال نیز همراه با کارکنان و همسران آنها در رده سنی بزرگسالان به رقابت خواهند پرداخت.

مرحله کشوری مسابقات «تسنیم» بهمن‌ماه برگزار می‌شود

وادی‌پور با بیان اینکه مسابقات «تسنیم» در دو مرحله استانی و کشوری برگزار می‌شود، تصریح کرد: مرحله استانی این مسابقات چهارم و پنجم دی‌ماه در استان‌های مختلف برگزار می‌شود و برگزیدگان هر رشته در این مرحله، به مرحله کشوری راه می‌یابند.

وی با اشاره به زمان برگزاری مرحله کشوری این مسابقات، گفت: مرحله کشوری مسابقات «تسنیم» در بهمن‌ ماه 93 برگزار خواهد شد.

کد خبر 268739

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha