همشهری آنلاین: دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی با بیان اینکه نخستین قسط بودجه قرآنی سال ۹۳ اختصاص پیدا کرده است، گفت: امسال دستگاه‌ها و مدیران برتر قرآنی معرفی می‌شوند و بودجه قرآنی سال ۹۴ نیز بر اساس عملکرد دستگاه‌ها در سال ۹۳ اختصاص پیدا می‌کند.

به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی با بيان اين مطلب افزود: بودجه قرآنی مصوب مجلس شوراي اسلامي براي سال 93 برابر 200 میلیارد تومان است که حتی اگر 50 درصد آن هم محقق شود خوب است.

حجت‌الاسلام محمدی از اهتمام به طرح همگانی حفظ قرآن کریم، ارتقای سواد عمومی قرآن، ترویج تلاوت و انس با قرآن، فرهنگ‌سازی قرآنی در میان اقشار مختلف جامعه و ... را از جمله سیاست‌های اختصاص بودجه قرآني دانست و گفت: 49 درصد از بودجه قرآنی امسال برای آموزش عمومی قرآن، 39 درصد برای فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی و 12 درصد از این بودجه نیز برای آموزش عالی و پژوهش‌های قرآنی اختصاص پیدا می‌کند.

محمدی با تأكيد بر نظارت بر اختصاص و صرف بودجه‌های قرآنی در دستگاه‌های مختلف بر اساس ضوابط و شاخص‌های مشخص، گفت: نظارت بر فعالیت‌های قرآنی و صرف بودجه‌های قرآنی در دستگا‌ه‌ها، تا کنون بر اساس توصیه رئیس جمهور و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، حمایتی بوده است اما از امسال نظارت ما بر بودجه‌های قرآنی و هزینه‌کرد این بودجه‌ها از حالت حمایتی خارج شده و شکل جدی‌تری به خود می‌گیرد.

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی با اشاره به معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، گفت: این معاونت با پنج اداره‌کل، بالاترین و پرکارترین جریان قرآنی کشور است که باید بودجه مجزایی برای خود داشته باشد. در سال 94 باید بودجه مشخصی به معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد اختصاص پیدا کند.

کد خبر 269249

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha