همشهری آنلاین: منابع خبری از ربوده شده بیش از 10 تن از شهروندان کره جنوبی در ولایت غزنی در جنوب شرقی افغانستان خبر دادند. طالبان مسئولیت این آدم ربایی را برعهده گرفته است.

وزارت خارجه کره جنوبی با صدور بیانیه‌ای گفته است اطلاعاتی دارد که ربوده شدن شهروندان این کشور در غزنی را تایید می‌کند.

در همین حال خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی هم از قول یک سازمان خیریه کره‌ای گزارش داد که گروهی متشکل از 20 نفر که از سوی این سازمان برای شرکت در برنامه‌های اجتماعی به افغانستان عزیمت کرده بودند، از پنجشنبه با دفتر این سازمان تماسی نگرفته‌اند.

به گزارش بی‌بی‌سی، مقامات ولایت غزنی روز جمعه، 20 ژوئیه،  گفتند که شورشیان مسلح طالبان اتوبوس حامل گروهی از شهروندان کره جنوبی را که از قندهار عازم کابل، پایتخت، بودند، در جاده‌ای در ولایت غزنی متوقف کردند و چند تن از مسافران را که اکثر آنان زن بودند، با خود بردند.

مقامات دولتی تعداد ربوده شدگان را 16 تن اعلام کرده‌اند اما از قول سخنگوی طالبان، ربوده شدن 18 نفر گزارش شده است.

سخنگوی طالبان تایید کرده است که این گروه مسئول ربودن این شهروندان کره‌ای بوده است و همچنین مسئولیت ربودن دو شهروند آلمانی و همکاران افغان آنان در روز چهارشنبه را برعهده می‌گیرد.

مقامات غزنی گفته اند که مهاجمان مسلح، اتوبوس حامل مسافران کره ای را متوقف کردند و سرنشینان آن را با خود بردند اما بعدا راننده افغان اتوبوس را آزاد کردند.

هنوز معلوم نیست که شهروندان کره‌ای به چه منظور در افغانستان به سر می‌بردند و به چه دلیل تصمیم گرفتند با اتوبوس از قندهار به کابل سفر کنند.

کد خبر 26979

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز