چهارشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۳
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: بیش از یک چهارم کابینه جدید نخست‌وزیر ژاپن را زنان تشکیل می‌دهند .

abe-japan

 این رویداد در حالی رخ می‌دهد که شينزو آبه ،نخست‌وزير ژاپن پيشتر بارها اعلام کرده‌بود برای کاهش شکاف در بازار کار قصد دارد تا سال 2020 ، 30 درصد از سمت‌های سیاسی و اقتصادی دولت خود را در اختیار زنان قرار دهد.

بنا به گزارش رويترز،یوکو اوبوچی 40 ساله ، دختر کیزو اوبوچی نخست‌وزیر پيشين ژاپن به‌عنوان وزير صنعت ، تجارت و اقتصاد ژاپن انتخاب شده‌است. او پیشتر و در سن 34 سالگی نیز وزير شده بود و عنوان جوان‌ترین زن ژاپنی را که در کابینه این کشور حضور داشته است؛به خود اختصاص داد.

سانائه تاكائيچي ،رئيس خط‌مشي حزب ليبرال دموكرات و متحد آبه كه پيشتر در كابينه سال 2006 او وزير برابري جنسيتي بود در ترميم كابينه فعلي به‌عنوان وزير امور داخلي،ارتباطات و رسانه معرفي مي‌شود.

آبه اوایل امسال در سخنانی اعلام کرد: باید این ایده را تغییر دهیم که همه موضوع‌ها را از نقطه نظر مردان ببینیم.بیشتر منابع غیر قابل استفاده‌ای که ما در اختیار داریم قدرت زنان است. ژاپن باید به مکانی تبدیل شود که زنان در آن فرصت درخشش را بیابند.

آمار دولتی نشان می‌دهد فقط 11 درصد از مشاغل مدیریتی در ژاپن در اختیار زنان این کشور است . این رقم در آمریکا 43 و در فرانسه 39 درصد است.اقتصاددانان ژاپني نيز پيشتر اعلام کرده بودند آبه باید از زنان تحصیل‌کرده اما بیکار این کشور بیش از پیش در سمت‌های دولتی استفاده کند.

نخست‌وزير ژاپن در تغييرهاي جديدش دو قانون‌گذار قديمي و خوش‌بين به رابطه با چين را نيز به مقام‌هاي بالايي در سطوح مديريتي حزبش منصوب كرده‌است.

يكي از اين دو، ساداكازو تانيگاكي 69 ساله،وزير پيشين دادگستري است كه آبه او را به‌عنوان دبير كل حزب دموكرات ليبرال انتخاب كرده‌است.

کد خبر 270841

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha