همشهری آنلاین: یک گزارش بنیاد کودکان سازمان ملل (یونیسف) حاکی از آن است که ۱۲۰ میلیون دختر در سراسر جهان- یک دختر از هر ده دختر- تا ۲۰ سالگی مورد سوءاستفاده جنسی قرار می‌گیرند.

 violence

به گزارش بی بی سی، در این گزارش که روز پنجشنبه ۴ سپتامبر (۱۳ شهریور) منتشر شد اشاره شده که یک پنجم همه موارد قربانیان قتل در جهان را دختران زیر ۲۰ سال تشکیل می‌دهند؛ به این ترتیب ۹۵ هزار دختر در سال ۲۰۱۲ به قتل رسیده‌اند.

این گزارش که بر اساس داده‌های به دست آمده از ۱۹۰ کشور است یادآور می‌شود که کودکان در سراسر جهان به طور معمول در معرض خشونت جسمی، جنسی و عاطفی از قتل و رابطه جنسی اجباری تا زورگویی و تنبیه آزارگرانه قرار می‌گیرند.

یونیسف همچنین می‌گوید فقط در سال ۲۰۱۲ نود و پنج هزار کودک و نوجوان - عمدتا در آمریکای لاتین و حوزه کارائیب-به قتل رسیده‌اند.

بر اساس این گزارش از هر 10 دختر در سراسر جهان یک نفر تا سن ۲۰ سالگی به رابطه جنسی وادار می‌شود و یک سوم دختران نوجوان به ازدواج‌داده شده یعنی حدود ۸۴ میلیون نفر قربانیان خشونت عاطفی، جسمی و جنسی بوسیله همسران‌ یا همبستران‌شان هستند.

یونیسف گفت شیوع خشونت همبستران نسبت به دختران در کنگو و گینه استوایی به ۷۰ درصد و بالاتر می‌رسد و در اوگاندا، تانزانیا و زیمبابوه ۵۰ درصد و بالاتر است.

از طرف دیگر یک بررسی در سال ۲۰۰۹ در سوئیس نشان داده است که ۲۲ درصد دختران و ۸ درصد پسران ۱۵ تا ۱۷ ساله دست کم یک مورد خشونت جنسی را که عمدتا ناشی از تعامل بر روی اینترنت بوده است، تجربه کرده‌اند.

به گفته یونیسف خشونت علیه کودکان در برخی از کشورها از لحاظ اجتماعی پذیرفته شده است و به طور تلویحی از آن چشم‌پوشی می‌شود یا آزارگرانه شمرده نمی‌شود. قربانیان این خشونت‌ها آنقدر کم‌سن یا آسیب‌پذیر هستند که نمی‌توانند این جرائم را گزارش کنند، نظام قانونی نمی‌تواند به این خشونت‌ها به طور کافی پاسخ دهد و سرویس‌های حفاظت از کودکان هم کمیاب هستند.

کد خبر 271023

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha