یکشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۲
۰ نفر

پـس از آنـکه رئیــس سـازمـان خصوصی‌سازی‌ هفته گذشته در سخنانی جنجالی از بی‌اعتباری سهام عدالت سخن گفت، مقام‌های مسئول به تکاپو افتاده‌اند تا گره عرضه سهام عدالت را بازکنند.

در تازه‌ترين واكنش مديرعامل اتحاديه كشوري تعاوني‌هاي سهام عدالت اعلام كرد: ارزش سهام عدالت براي هر فرد به ۳ ميليون تومان رسيده است.داريوش پاك بين گفت: به دارندگان سهام عدالت توصيه مي‌كنم سهام عدالت خود را به‌صورت وكالتي هم نفروشند زيرا غيرقانوني است و باعث زيان دوطرف معامله مي‌شود. كساني هم كه برگه سهام عدالت خود را گم كرده‌اند نگران نباشند چون مدارك آنها در سامانه اين طرح ثبت شده است. او تأكيد كرد: اميدواريم تا پايان سال تكليف آزادسازي خريد و فروش و مالكيت سهام عدالت مشخص شود.

  • نحوه مديريت سهام عدالت

سخنگوي كميسيون انرژي مجلس هم با تأكيد بر اينكه دولت نهم و دهم در امر واگذاري بنگاه‌هاي دولتي به درستي عمل نكرد و از هدف اصلي خود فاصله گرفت، افزود:‌ دولت براي نحوه مديريت سهام عدالت و نحوه واگذاري بنگاه‌هاي ديگر طرح جديد ارائه كند. حسين اميري خامكاني افزود: متأسفانه واگذاري‌ها بابت رد ديون و سهام عدالت بوده و درمديريت مالي و فني بنگاه‌ها تغييري ايجاد نشده است از اين‌رو دولت بايد براي آن تدبيري بينديشد.

  • بررسي واگذاري سهام عدالت در مجلس

عضو كميسيون انرژي مجلس پيشنهاد بررسي نحوه واگذاري سهام عدالت در يك جلسه غيرعلني را مطرح كرد و گفت: درخواست من اين است كه در يك جلسه غيرعلني گزارشي ارائه شود وسپس تصميم‌گيري كنيم، شايد تحقيق و تفحص دراين باره كه درگذشته چه شده و درآينده چه خواهد شد لازم باشد. روبرت بگلريان، درباره اين سخن رئيس سازمان خصوصي‌سازي‌ مبني بر اينكه برگه‌هاي سهام عدالت فعلا اعتباري ندارد، گفت: به هرحال براي مردم توقعاتي ايجاد شده و براي برگه‌هاي سهام عدالتي كه در دست دارند در مقطعي سود هم دريافت كردند. بهتر است ابتدا رئيس سازمان خصوصي‌سازي‌ گزارشي ارائه كند.

  • تلاش براي آزادسازي سهام عدالت

عضو كميسيون اقتصادي مجلس هم گفت: اميدواريم لايحه دولت به‌زودي تقديم مجلس شود. محمدرضا پورابراهيمي گفت: ارزش اين سهام 90هزار ميليارد تومان است كه در حال حاضر 56هزار ميليارد تومان سهم مردم و بقيه سهم دولت است و تلاش مي‌كنيم براي سهم دولت و پرداخت تفاوت آن راه‌حل مناسبي پيدا كنيم و سهم مردم متناسب با پرداخت هزينه آن آزاد شود. ارزش سهام عدالت هر فرد در اين شرايط تا 1.5ميليون تومان هم مي‌رسد.

پورابراهيمي افزود: دولت در سال‌جاري بحث آزادسازي سهام عدالت را در دستور كار جدي قرار داده و وزير اقتصاد هم توضيح داده است به‌زودي لايحه آن را ارائه خواهد كرد. وي تأكيد كرد: جلسات فشرده‌اي داريم تا در شرايط مطمئن بتوانيم برگه‌هاي فاقد ارزش در اختيار مردم را داراي ارزش واقعي كنيم و حق‌مالكيت داشته باشند و سود هم بگيرند.

کد خبر 271207

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha