دوشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۹
۰ نفر

شمارش معکوس برای قطع آب پرمصرف‌ها آغاز شده است.

آب

به گزارش همشهري و براساس اعلام مقامات وزارت نيرو، آّب مشتركان پرمصرف بالاي 50مترمكعب از 24شهريور قطع مي‌شود. پيش از اين 15شهريور زمان قطع آب اين مشتركان اعلام شده بود كه اين طرح با 10روز تأخير اجرا مي‌شود. شركت آبفاي استان تهران قبل از اين آب مشتركان پرمصرف بالاي 200مترمكعب را به‌طور موقت قطع كرده بود.

معاون نظارت بر درآمد و امور شركت فاضلاب تهران با بيان اينكه قبلا به مشتركاني كه بيش از 50مترمكعب آب مصرف مي‌كردند هشدار و اخطار داده شده، گفت: 3‌هزار مشترك در تهران شناسايي شدند كه بيش از 50مترمكعب آب مصرف مي‌كنند و اين درحالي است كه الگوي مصرف، استفاده از 20مترمكعب آب است. سيدرسول باقري به ايسنا گفت: با توجه به اينكه مصرف بيش از 50مترمكعب آب به‌معناي استفاده از 2.5برابر الگوي مصرف است به‌طور موقت آب مشتركاني كه به هشدارها توجه نكردند قطع خواهد شد.

وي با اشاره به اينكه در حال حاضر 9هزار مشترك بيش از 40مترمكعب آب مصرف مي‌كنند، گفت: 22درصد تهراني‌ها پر‌مصرف هستند. باقري مجموع مشتركان شهر تهران را 3ميليون و 400مشترك اعلام كرد كه 3ميليون و 200مشترك آن خانگي هستند و 2ميليون و 500مشترك كمتر از 20مترمكعب كه آب مصرف مي‌كنند.

  • واردات آب و تشكيل پليس آب

بحران كم‌آبي در حالي هرروز ابعاد جديدي پيدا مي‌كند كه متوليان بخش آب نيز براي مديريت اين بحران، تدابير جديدي را در پيش مي‌گيرند.به گزارش همشهري، پس از اعلام طرح قطع آب مشتركان پرمصرف، اكنون مقامات وزارت نيرو از واردات آب به كشور و همچنين تشكيل پليس آب خبر مي‌دهند. وزير نيرو ديروز در استان خراسان‌رضوي، با اشاره به شرايط حاد آبي كشور به‌ويژه در استان خراسان‌رضوي تأكيد كرد: واردات آب از ساير كشورها در حال مطالعه است.

به گزارش همشهري طرح واردات آب به كشور در حالي است كه اكثر كشورهاي همسايه ايران با مسئله كم‌آبي مواجه هستند و اين طرح با لحاظ شرايط امنيتي نمي‌تواند راهبرد دائمي براي حل مشكل كم‌آبي در كشور باشد. حميد چيت‌چيان همچنين استفاده از آب‌هاي ژرف و اصلاح و بازسازي شبكه‌هاي توزيع آب را از ديگر برنامه‌ها براي مديريت بحران كم‌آبي اعلام كرد.
در اظهارنظري ديگر استاندار تهران با اشاره به تشديدكم‌آبي در پاييز از ‌وزارت نيرو خواست تا طرح پليس آب را احيا كند.
حسين هاشمي ديروز تأكيد كرد: وزارت نيرو و دستگاه‌هاي مربوطه بايد در زمينه پليس آب اقدامات لازم را انجام دهند تا اين امر عملياتي شود چرا كه مصوب بوده و قانوني است و در حقيقت بايد اجرايي شود.

کد خبر 271217

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha