همشهری آنلاین: نمایندگان مجلس و مسئولان اجرایی در جلسه غیر علنی مجلس به بررسی سهمیه بندی سوخت و پیامد‌های آن پرداختند.

از گزارش خبرگزاری‌هایی که اخبار این جلسه را تحت پوشش قرار داند چنین به نظر می‌رسد که دولت قصد دونرخی کردن بنزین را ندارد و از سوی دیگر بر میزان سهمیه تعدادی از نهادها و مشاغل افزوده خواهد شد.

الهام: بنزین دو نرخی نمی‌شود

به گزارش ایسنا، سخنگوی دولت در جمع خبرنگاران تاکید کرد که دولت به هیچ وجه قصد دونرخی کردن بنزین را ندارد. اما وی پاسخ صریحی به دلیل دو نرخی شدن بنزین در جزیره کیش نداد و فقط گفت که دولت دو نرخی شدن را به ضرر جامعه اسلامی می‌داند. وی گفت که اگر بنزینی خارج از شبکه ارایه شود خلاف است و باید پی‌گیری شود.

ارئه سوخت بدون محدودیت به برخی خودروها

از سوی دیگر به گزارش فارس محرابیان مدیر کمیته سوخت کشور که در جلسه غیرعلنی مجلس شرکت کرده بود، گفت: : تصمیم گرفته شده است به خودروهای امداد و نجات و نیروهای مسلح بدون محدودیت سهمیه که ستاد فرماندهی آنها درخواست کرده بنزین ارائه دهیم.

وی افزود: قرار است برای خودروهای عملیاتی، دستگاه‌های اجرایی، مسافربر‌های شخصی (پس از اظهار و پرکردن تعهدنامه) خودروهای استیجاری در اختیار دستگاه‌های دولتی، جهانگردان و افراد در جاده مانده و پیک‌های موتوری و پیک‌هایی که کار حمل و نقل انجام می‌دهند، سهمیه‌بندی جداگانه‌ای در نظر بگیریم ولی هنوز درباره ساز و کار این تصمیم به نتیجه نرسیده‌ایم.

محرابیان در ادامه گفت: امیدواریم ظرف دو هفته آینده در این خصوص به نتیجه برسیم.

وی تصریح کرد: در نظر گرفتن بنزین مناسب برای سرویس مدارس خودروهای دولتی، خودروهای پرمصرف در راستای امرار معاش خانواده‌های ضعیف و موتور سیکلت‌هایی که در کار حمل و نقل هستند در دستور کار ما قرار دارد.

50 ایراد نمایندگان به طرح سهمیه‌بندی

خبرگزای مهر نیز از 50 ایراد نمایندگان نسبت به سهمیه بندی بنزین خبر داد. این خبرگزاری از قول مصطفی پورمحمدی، وزیر کشور نوشت که آنچه امروز درباره سهمیه بندی اتفاق افتاده، بیشترین ضریب موفقیت را دارد.

وزیر کشور: 3 ماه مهلت بدهید

بنا بر این گزاش وزیر کشور  خطاب به نمایندگان مجلس گفت: اکنون شما برای حل مشکلات سهمیه بندی باید 2 تا 3 ماه به ما فرصت بدهید.

وی تاکید کرد: آنچه امروز اتفاق افتاده بیشترین ضریب موفقیت را دارد و اکنون شما باید 2 تا 3 ماه به ما فرصت بدهید و هیات رئیسه مجلس می تواند مشکلات را با موسی پور و سید احمد موسوی مطرح کند تا اگر تفسیر دیگری دارید به آن عمل کنیم.

کد خبر 27166

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز