همشهری‌آنلاین: سخنگوی سازمان اسناد و کتابخانه ملی وعده داد اختلال در سامانه عضویت کتاب‌خانه ملی تا غروب امروز دوشنبه ۲۴ شهریور برطرف شود.

ketabkhane meli

فریبرز خسروی، سخنگوی سازمان اسناد و کتاب‌خانه ملی در گفت‌و‌گو با خبرنگار مهر، با تائید اختلال به وجود آمده در سامانه عضویت کتابخانه ملی، ضمن بیان این نکته که دلیل این مشکل، سخت‌افزاری است،توضيح داد: یکی از سوئیچ‌های سامانه مربوطه به دلیل اتصال برق، سوخته بود و این مسئله منجر به قطع‌شدن شبکه عضویت شده‌است.

خسروي افزود: به خاطر این حادثه، کسانی که از بیرون از سازمان، درخواست عضویت خود را ارائه می‌کنند، با مشکل رو به رو شده‌اند اما کسانی که در محل سازمان پیگیر کارهای خود در بخش عضویت هستند، خدمات مربوطه را دریافت می‌کنند و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

سخنگوي سازمان اسناد و کتاب‌خانه ملی با بیان این‌که مسئولان مربوطه مشغول حل مشکل یادشده هستند، وعده داد: مشکل به وجود آمده در این واحد، تا غروب امروز برطرف خواهد شد.

بر اساس این گزارش، سامانه عضویت کتابخانه ملی ایران از ساعت 12 ظهر دیروز،یکشنبه 23 اردیبهشت به دلیل اتصالات برق و آتش‌سوزی در سوئیچینگ بخش صدور کارت و اختلال در نرم‌افزار «رسا» که تمامی امور مربوط به عضویت، تمدید اعتبار، صدور کارت عضویت و صدور کارت المثنی، تنها با استفاده از این سامانه و نرم‌افزار مذکور میسر است، مختل شد و مراجعان به کتابخانه ملی برای تمدید اعتبار و یا صدور کارت عضویت خود براي استفاده از تالارهای مطالعه و امانت، با مشکل رو به رو شده‌اند.

بر اساس آمارها و برآوردهای تخمینی، روزانه 70 تا 100 نفر از دانشجویان و پژوهشگران مقطع کارشناسی ارشد به بالا برای عضویت، تمدید اعتبار کارت، صدور کارت اصلی و المثنی به بخش‌های یادشده مراجعه می‌کنند.

کد خبر 271964

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha