گروه سیاسی: آیات عظام مکارم شیرازی و نوری همدانی با انتشار بیانیه‌‌هایی حرکت ناشایست و تفرقه‌افکنانه برخی علمای فریب خورده عربستان در صدور فتوای تخریب عتبات عالیات را محکوم کرد.

در بیانیه حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی که خبرگزاری رسا آن را منتشر کرده، آمده است: فتوای وحشتناک و تکان دهنده شماری از علمای عربستان درباره تخریب عتبات عالیات به‌ویژه بارگاه باعظمت حسینی را به‌شدت محکوم می‌کنیم و آن را نشانه نوعی بی‌قانونی مطلق در جهان کنونی می‌دانیم.

در ادامه این بیانیه تأکید شده است:‌ ما در اینجا دولت عربستان را مقصر می‌دانیم، چگونه اجازه می‌دهد گروهی از اتباعش به‌طور مرتب بنشینند و فتوای قتل، کشتار، ترور و تخریب صادر کنند و همه جهان را ناامن سازند. همه‌جا خون بریزند و همه‌جا را ویران کنند. دنیا باید بداند تا مدارس خاصی با بودجه حکومتی در کشور عربستان، کانون پرورش این‌گونه رفتار و این‌گونه افراد است، جهان روی آرامش نخواهد دید.

در بیانیه مذکور همچنین تأکید شده است: اگر مقدمات مقابله با افکار این‌چنینی فراهم نشود، باید در سازمان ملل حکومت عربستان محکوم شود و به وسیله محاصره اقتصادی و سیاسی تحت فشار قرار گیرد و سرانجام کشورهای جهان در رابطه خود با آن حکومتی که کشورش کانون ناامنی در جهان شده و نمی‌تواند و یا نمی‌خواهد از آن جلوگیری کند تجدید نظر کنند.

این بیانیه خطاب به علمای اسلام تصریح می‌کند: تا کی می‌خواهند سکوت کنند و به وسیله این گروه، اسلام، دین خشونت معرفی شود. آبروی اسلام و مسلمانان برود و معارف و فرهنگ پربار اسلام و رحمت و عطوفت اسلامی زیر سؤال بماند؟ آیا وقت آن نرسیده است که مجلسی از علمای بزرگ اسلام تشکیل شود و برای این مطلب چاره‌ای بیندیشند.

از واکنش پیروان اهل بیت بترسید

حضرت آیت‌الله نوری همدانی هم در بیانیه خود تأکید کرد:‌ همه مسلمانان می‌دانند که دین اسلام، دین وحدت و اتحاد است، ولی متأسفانه فرقه وهابی در راه تفرقه‌افکنی و ضربه زدن به وحدت اسلامی گام برمی‌دارد و برداشت اختلاف‌انگیز و تندروی‌های خود را به حساب اسلام می‌گذارد.

با این‌که سال‌هاست علمای اسلام از شیعه و سنی با قلم، بیان، تألیف و تصنیف‌های خود، اشتباه‌های آنها را برملا ساخته‌اند و حتی ما آنها را  بارها به مناظره دعوت کرده‌ایم، ولی آنها همچنان به راه انحرافی خود ادامه می‌دهند و ما فکر می‌کردیم که پس از تخریب مشاهد مشرفه عسکریین(ع) حکومت عربستان آنها را از تندروی‌های تروریستی و تفرقه‌افکن باز خواهد داشت، ولی اکنون می‌بینیم مفتی‌های آنان برای تخریب مشاهد مشرفه عتبات عالیات فتوا صادر کرده‌ و خشم و اعتراض همه مسلمانان را برانگیخته‌اند.

ما پس از این‌که فتوای مفتیان عربستان را شدیداً محکوم می‌کنیم به حکومت عربستان اعلام می‌کنیم که به آتشفشان خشم مسلمانان سراسر جهان توجه کنند، از واکنش شدید پیروان اهل بیت بترسند و این مفتیان را به بازپس‌گیری فتوای خود وادار نمایند که صلاح آنها در این است.

کد خبر 27263

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز