همشهری آنلاین: فرمانده نیروی زمینی ارتش از بهره‌برداری نفربر توپ‌دار و تک تیراندازی ۲۳ میلیمتری تا پایان سال خبر داد.

 پوردرستان

به گزارش تسنیم امیر پوردرستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در حاشیه مراسم ختم حجت‌الاسلام دعاگو در جمع خبرنگاران در خصوص رونمایی و بهره‌بردرای از دستاوردهای نیروی زمینی ارتش گفت: نیروی زمینی ارتش دو دستاورد را در دستور کار خود دارد؛ نفربر توپ‌دار و سلاح تک‌تیرانداز 23 میلیمتری دو دستاورد مهم ارتش هستند که کارهای مطالعاتی آن انجام شد و تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در خصوص تحرکات داعش در اطراف مرزهای ایران گفت: زمانی که گروهک داعش حرکت را شروع کرد متاسفانه از غافلگیری‌ها استفاده کرده و توانست 5 استان عراق را درگیر کند و تا نزدیکی مرز ایران و شهر جلولاء رسید.

پوردستان با بیان اینکه تمام حرکات داعش توسط نیروی زمینی ارتش رصد شد و امروز از آمادگی خوبی برخورداریم، با اشاره به فتوای آیت‌الله سیستانی اظهار داشت: مشاهده کردیم که بعد از فتوای آیت‌الله سیستانی در عراق و حضور نیروی مردمی هر روز داعش در حال عقب‌نشینی است.

وی گفت: با توجه به حضور ارتش عراق، طومار گروه تروریستی داعش در حال در هم پیچیده شدن است و در آینده نزدیک از صحنه عراق و سوریه حذف می‌شود.

پوردستان در پاسخ به این پرسش که مقامات کردستان اعلام کردند که ایران وارد شهر جلولاء وارد شده است، گفت: ما همکاری آموزشی با عراق داریم اما هیچ‌گونه نفوذی نداریم و تجربیات خود را در اختیار آنها قرار می‌دهیم.

وی در خصوص حمله آمریکا به سوریه گفت: ائتلافی که امروز آمریکا سردمدار آن است، یک تغییر استراتژی برای آمریکاست و آمریکا احساس کرده داعش نمی‌تواند کارآمدی لازم را داشته باشد و خواسته‌های آنها را اجرایی کند به همین دلیل استراتژی جدیدی را در منطقه طراحی و حضور خود را ثابت‌تر کند.

کد خبر 273094

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha