رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست با اشاره به اینکه در بخش آلودگی هوا، در کشور تحول بزرگی رخ داده و بنزین مشکل‌دار در حال خارج شدن از چرخه سوخت است، گفت: سوخت استاندارد در ۵شهر تهران، اراک، کرج، تبریز و به‌تازگی در اصفهان توزیع شده است و تا آخر سال در سراسر کشور بنزین استاندارد توزیع می‌شود.

جایگاه سوخت


ابتكار
كه براي بررسي معضلات محيط‌زيست به يزد سفر كرده است گفت كه با توجه به وضعيت كنوني محيط‌زيست ضروري است تمام برنامه‌هاي عمراني همگام با محيط‌زيست باشد تا كشور بيش از اين دچار مشكل نشود.

وي همچنين بر تغيير اساسي و جدي در سياست‌هاي آب كشور تأكيد كرد و از ائمه‌جمعه و جماعت درخواست كرد با مطرح كردن موضوع آب و مسائل زيست‌محيطي و به استناد آموزه‌هاي ديني مردم را به همراهي با دولت در حفظ محيط‌زيست ترغيب كنند. ابتكار در بخشي از سخنان خود از اجراي طرح‌هاي گردشگري طبيعي در سراسر كشور خبر داد و گفت: تفاهمنامه اجراي اين طرح با استانداري يزد نيز به امضا رسيد.

وي در جلسه شوراي اداري استان يزد با اشاره به عرصه‌هاي ارزشمند طبيعي در سطح كشور ازجمله استان يزد، اظهار داشت: طرح‌هاي گردشگري طبيعي به‌منظور حفظ و احيا، ايجاد جاذبه گردشگري در كل كشور ازجمله استان يزد با هماهنگي استانداري‌ها اجرا مي‌شود.

وي با بيان اينكه يكي از ابعاد مهم مسئله مديريت و آمايش سرزمين، مناطق حفاظت‌شده است، عنوان كرد: به‌دليل وجود گونه‌هاي ارزشمند گياهي و جانوري در مناطق حفاظت‌شده، سياست دنيا به اين سمت است كه 17درصد عرصه‌هاي خاك و 10درصد سواحل كشور براي آيندگان حفظ شود و به جرگه مناطق حفاظت شده بپيوندد.

کد خبر 273269

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha