همشهری آنلاین: معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: صنایع و معادن اطراف شهر تهران که تولیدکننده ریزگرد هستند قطعا پلمپ خواهند شد.

به گزارش ايرنا، معصومه ابتکار روز یکشنبه در حاشیه نشست هم‌اندیشی نقاشی ایرانی و محیط زیست در آثار فاخر استاد فرشچیان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در اطراف شهر تهران کارخانه‌ها و کارگاه های شن، ماسه، برخی ترکیبات معدنی و گاها گچ فعالیت می‌کنند.

وی افزود: با توجه به اهمیت مسئله آلودگی هوا در کلان شهر تهران و وجود ریزگردها، اگر این کارخانه‌ها ضوابط زیست محیطی را رعایت نکنند قطعا با آنها برخورد خواهد شد.

معاون رئیس جمهوری تاکید کرد: سازمان حفاظت محیط زیست با همکاری شهرداری و بخش‌های مختلف مرتبط گشت‌های مداوم برای نظارت و رسیدگی به وضعیت این صنایع را انجام می‌دهد و به طور مستمر پیگیر موضوع است.

وی افزود: اگر صنایع تخلف کنند و فعالیت آن‌ها موجب بروز گرد و غبار در شهر تهران شود به آنها تذکر داده می‌شود و در صورت توجه نکردن به تذکر قطعا با آنها برخورد قانونی خواهد شد.

معاون رئیس جمهوری تاکید کرد: تمام صنایع در کلان شهرها موظف به رعایت مسایل زیست محیطی هستند و باید مطابق قانون و استانداردهای محیط زیست فعالیت کنند.

برخی کارشناسان اعلام کردند صنایع اطراف شهر تهران نقش مهمی در بروز ریزگرد در پایتخت دارند و اگر به همین روال پیش روند در آینده‌ای نه چندان دور تهران به منشا تولید ریزگرد تبدیل می‌شود.

کد خبر 273406

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha