گروه حوادث: با کلاهبرداری 180 میلیون تومانی از دو تاجر ایرانی، عملیات کارآگاهان مبارزه با جرایم رایانه‌ای برای ردگیری کلاهبرداران اینترنتی ابعاد گسترده‌تری یافت.

این کلاهبرداران اینترنتی با  ارسال ایمیل‌هایی به  بهانه دریافت جایزه 5 میلیون دلاری،  طعمه‌های خود را فریب می‌دهند.

سرهنگ عبدالله قاسمی- رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی نیروی انتظامی- با اعلام این خبر گفت: از مدتی قبل، شکایات مشابهی به اداره کل مبارزه با جرائم رایانه‌ای آگاهی ناجا ارسال می‌شد که در آنها شاکیان  مدعی بودند وقتی برای دریافت یک جایزه 5 میلیون دلاری، ده ها میلیون تومان به حسابی واریز کرده‌اند متوجه شده‌اند که از آنها کلاهبرداری شده است.

در جریان بازجویی از  مالباختگان مشخص شد افراد ناشناسی با ارسال ایمیلی به آنها اعلام کرده بودند در یک قرعه‌کشی اینترنتی بین یک تا 5 میلیون دلار برنده شده اند، آنها حتی تصویر چک بانکی مربوط به جایزه را که از بانک‌های سیتی بانک و بانک اسپانیا صادر شده بود را برای آنها ارسال  کرده بودند، اما اعلام کرده بودند برای دریافت این جایزه باید شماره حساب و مشخصات خودشان را به همراه چندین میلیون تومان هزینه انتقال جایزه به ایران ، به حساب بانکی آنها واریز کنند.

وقتی که با ارسال ایمیل های متعدد، وسوسه رسیدن به جایزه در گیرندگان ایمیل‌ها برانگیخته شده و آنها مبلغ مورد نظر تماس  گیرندگان را به حساب بانکی اعلام شده واریز می‌کردند به یکباره ارسال ایمیل ها قطع می‌شد و مدتی بعد مالباختگان متوجه کلاهبرداری می شدند.

رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی نیروی انتظامی افزود: تاکنون شکایات زیادی در این رابطه در اختیار پلیس قرار گرفته که از جمله می‌توان به کلاهبرداری 110 میلیون تومانی از یک سرمایه‌دار ایرانی و نیز کلاهبرداری 70 میلیون تومانی از یک تاجر فرش اشاره کرد.

سرهنگ قاسمی همچنین با بیان این که روزانه 2 تا 3 مورد شکایت از سطح کشور به اداره کل مبارزه با جرایم رایانه‌ای گزارش می‌شودگفت: متاسفانه شگرد این کلاهبرداران کاملا حرفه‌ای و هدایت شده، به طوری که پلیس تاکنون منبع اصلی هدایت این جریان مجرمانه را شناسایی نکرده است.

کد خبر 27400

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز