همشهری آنلاین: یک منبع امنیتی در شورای همکاری خلیج فارس اعلام کرد که امیر قطر در سفر خود به عربستان به عبدالله بن عبدالعزیز اطمینان داده است که دوحه نهایت تلاش خود را برای حل اختلافات با کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در خصوص روابط دوحه با گروه‌های تندرو به کار برده است اما به نظر می‌رسد پادشاه عربستان قانع نشده است.

تلاش امیر قطر برای حل اختلافات با عربستان بی‌نتیجه ماند

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه الوطن عربستان، یک منبع امنیتی در شورای همکاری خلیج فارس اعلام کرد که تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر در سفر خود به عربستان به جده رفته و نشست دو ساعته‌ای را با برخی مسئولان عربستانی در خصوص اختلافات در شورای همکاری خلیج فارس برگزار کرد.

به گزارش منبع مذکور، امیر قطر در این نشست به ملک عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان اطمینان داده که دوحه تمام تلاش خود را برای حل اختلافات با شورای همکاری خلیج فارس در خصوص روابط قطر با گروه‌های تندرو به کار برده است. اما به نظر می‌رسد که مقامات عربستانی کاملا از اظهارات امیر قطر قانع نشده‌اند.

این منبع اعلام کرد که امیر قطر در نشست خود در عربستان تلاش می‌کرد تا پادشاه این کشور را راضی کند که قطر تمامی شروط وی را برآورده کرده و به پادشاه عربستان وعده داد که همواره وی را در جریان سیاست خارجه قطر خواهد گذاشت.

بنا بر این گزارش، مسئولان عربستانی همچنان در خصوص اینکه قطر حمایت از گروه‌هایی تروریست مثل جبهه النصرة را متوقف کرده است، اطمینان ندارند.

منبع امنیتی مذکور خاطرنشان کرد: عربستان همچنان نگران مسائل پشت پرده و نقش قطر در آزادسازی گروگان‌ها از دست گروه‌های تندرو است.

کد خبر 274933

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha