چهارشنبه ۳ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۷:۰۲
۰ نفر

گروه حوادث: فرمانده انتظامی استان تهران در همایش پلیس، جامعه و امنیت اجتماعی با بیان اینکه اجرای طرح امنیت اجتماعی هزینه ارتکاب جرایم را افزایش داده است از کاهش شدید قاچاق مشروبات الکلی خبر داد .

بنا به این گزارش سردار رضا زارعی فرمانده انتظامی استان تهران که در همایش «پلیس، جامعه و امنیت اجتماعی» که با شرکت فرماندهان ارشد پلیس و مقامات قضایی و مسئولان استانی برگزارشده بود گفت : طی چهار ماه اول امسال با تمهیدات قضایی جدید و بالا رفتن ریسک ارتکاب جرم، میزان کشفیات مشروبات الکلی در استان تنها 50 هزار بطر بوده است، این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته، 300 هزار بطر مشروب کشف شد که به  این ترتیب با کاهش شدید قاچاق روبرو هستیم.
وی با اشاره به کاهش 30 درصدی زورگیری و باجگیری و کاهش 24درصدی وقوع قتل طی این مدت گفت: در حوزه ناهنجاری‌ها و جرایم ناشی از آن بین 13 تا 70 درصد، کاهش وقوع را شاهد بوده‌ایم و این در حالیست که آمارها در خصوص نزاع دسته‌جمعی نیز از کاهش 13 درصدی حکایت دارد
در قانون و فقه درباره موی بلند اظهار نظر نشده ا ست
درادامه این همایش  رئیس کل دادگستری استان تهران خطاب به مقامات قضایی و انتظامی کشور گفت: جایی که قانون داریم با استفاده از قانون اقدام کنیم و اگر خلاء قانون بود، از نظر فقها استفاده کنیم و سلیقه خود را به عنوان معظم‌له به جامعه تحمیل نکنیم.
سید علیرضا آوایی  با انتقاد از افراط و تفریط‌ها در برخورد با عوامل ناامنی به عنوان یک آفت مهم، گفت: هیچ نیازی نداریم در راستای رسیدن به موفقیت، از چیزی بیش از شرع و قانون استفاده کنیم و این موضوع نه به صلاح دستگاه قضایی، نه نیروی انتظامی و نه حتی به صلاح کشور است.
آوایی با اشاره به برگزاری نشستی با رییس قوه قضاییه که در آن، یکی از قضات نسبت به کوتاه کردن موی بلند پسرها  اظهار خرسندی کرده بود، گفت: در این جلسه، رئیس محترم قوه قضاییه با طرح این موضوع که برخی ائمه اسلام نیز موی بلند داشته‌اند، گفتند: در هیچ جای قانون و فقه در خصوص موی بلند پسران اظهار نظری نشده است و بر این اساس ما نیز باید در حدود قانون و شرع اعمال حکم کنیم.
رئیس کل دادگستری استان تهران همچنین گفت: همه اسلام آن نیست که ما می‌فهمیم، اگر جایی خلاف شرع عمل کردیم و اقداممان سلیقه‌ای و اشتباه از آب در آمد، آنوقت مردم از دین متنفر می‌شوند.
آوایی گفت: افراط و تفریط در برخوردها حتی اگر با انگیزه مقدس باشد، به معنای متوسل شدن به شیوه‌های غیرقانونی و غیرشرعی است و یکی از مهمترین آفتهای پیش روی مبارزه با ناامنی‌ها، غفلت مجموعه حاکمیت و مسوولان از عوامل به وجود آورنده ناامنی و اصرار بر این که همه چیز با پلیس و زندان حل می‌شود. 
پلیس به صورت فله‌ای ظاهر نمی‌شود
درادامه این همایش  سردار احمدی مقدم - فرمانده ناجا- به ایراد سخنرانی  پرداخت و  گفت: پلیس در صحنه اجرای طرحهای خود هوشمند و با استفاده از مراکز معتبر فکری وارد عمل می‌شود و این در حالیست که تاکید می‌کنم نیروی انتظامی در هیچ میدانی به شکل فله‌ای و ناگهانی ظاهر نمی‌شود و با ارزیابی و ارزشیابی، اقدامات خود به شکل هدفمند طرحهایش را استمرار می‌دهد.
فرمانده ناجا مدلها و پوشش‌های ناهنجاری که پلیس با آن برخورد می‌کند را مواردی دانست که با تقلید از فیلمهای منحرف صورت می‌گیرد و افزود : در حالی که  برخی  والدین فکر می‌کنند که اینها فقط یک مد است، پلیس، خود را در مقابل یک جریان انتشار دهنده رفتارهای انحرافی می‌بیند که به هیچ وجه در مقابل آن کوتاه نخواهد آمد.
کد خبر 27508

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز