همشهری آنلاین: محمد خزاعی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل می‌گوید که بان کی مون دبیر کل این سازمان را برای دیدار از ایران دعوت کرده است.

خزاعی روز چهارشنبه پس از تقدیم استوارنامه‌اش به دبیرکل سازمان ملل به خبرنگار ایرنا در نیویورک گفت که ایران در مسایل منطقه‌ای و جهانی نقش مهمی دارد و با توجه به اهمیت رایزنی‌های گسترده تر با دبیرکل در مسایل عمده بین‌المللی از بان کی مون برای سفر به تهران دعوت به عمل آمد.

وی افزود: دبیر کل سازمان ملل نیز ضمن استقبال از این دعوت و با ذکر اینکه خاطرات خوبی از جمهوری اسلامی ایران دارد گفته است خواهان افزایش تعاملات موجود میان سازمان ملل و جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش ایرنا، بان و خزاعی در این دیدار همچنین درباره مسائل مربوط به روابط جمهوری اسلامی ایران با سازمان ملل گفت و گو و تبادل نظر کردند.

خزاعی ‪ ۵۴‬ساله جانشین محمد جواد ظریف شده که حدود پنج سال سفیر و نماینده ایران در سازمان ملل بود.

نماینده دائم کشورمان در دیدارش با بان ، با تشریح سوابق فعالیتهای خود در عرصه‌های مختلف، استمرار تماس‌ها و همکاریهای موجود میان جمهوری اسلامی ایران و سازمان ملل متحد را خواستار و بر تقویت برنامه های همکاری مشترک تاکید کرد.

وی همچنین با اشاره به نقش مهم ایران در مسائل منطقه‌ای و جهانی، بر اهمیت رایزنی های گسترده‌تر با دبیر کل سازمان ملل در مسائل عمده بین المللی تاکید کرد.

دبیر کل سازمان ملل نیز در این دیدار خواهان افزایش تعاملات موجود میان سازمان ملل و تهران شد.

وی با ابراز خرسندی از اینکه جمهوری اسلامی ایران فردی دارای سوابق و تجربیات کاری گسترده و ارزنده را بعنوان سفیر و نماینده دائم خود در سازمان ملل منصوب نموده بر پتانسیلهای فراوان برای توسعه مناسبات فیمابین تاکید نمود و خواستار تلاش برای تبدیل این توان بالقوه به برنامه های اجرائی گردید.

خزاعی تا قبل از انتصاب به این سمت علاوه بر دو دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی بمدت پنج سال معاونت امور بین‌المللی وزارت امور اقتصادی و دارائی را بر عهده داشت و عضو شورای همکاریهای اقتصادی بین‌المللی وزارت امور خارجه بود.

وی همچنین در کارنامه خود عضویت هیات مدیره صندوق اوپک، نایب رئیس کمیته سرمایه گذاری صندوق مذکور و سال‌ها نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در بانک جهانی را دارد.

علاوه بر این خزاعی در دانشگاه علامه طباطبائی تهران تدریس نموده و سوابق قابل توجهی در مسائل فرهنگی دارد.

کد خبر 27532

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز