همشهری آنلاین: سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ادغام دو دانشگاه جامع علمی کاربردی و فنی و حرفه ای با یکدیگر درست نیست.

به گزارش ایرنا، محمدعلی نجفی در مراسم بیست و دومین سالگرد تاسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی که در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است گفت: زمانی که به وزارت علوم آمدم فرجی دانا به من گفت که طرحی برای ادغام دو دانشگاه جامع علمی کاربردی و فنی و حرفه ای در دست دارد اما من بعد از آن که بر روی این طرح فکر کردم آن را درست نمی دانم.

وی افزود: اگر بنا بود در آموزش عالی بمانم برای این موضوع فکری می کردم اما با این حال از این فکر خودم نزد نیلی احمدآبادی دفاع خواهم کرد.

در حال حاضر مسعود شفیعی سرپرستی دو دانشگاه مهارت محور جامع علمی کاربردی و فنی و حرفه ای را در اختیار دارد.

سرپرست وزارت علوم در ادامه سخنان خود خبر منتشر شده در یکی از رسانه ها مبنی بر اینکه وزارت علوم طرحی برای ادغام دانشگاه جامع علمی کاربردی و دانشگاه پیام نور را دارد رد کرد و گفت: اصلا چنین طرحی در وزارت علوم وجود ندارد بلکه آنچه ما گفته ایم آن است که برخی از واحدهای دانشگاه پیام نور و دانشگاه های غیرانتفاعی و غیردولتی به دلیل کمبود دانشجو باید در انتظار ادغام باشند.

وی به افزایش 15 درصدی شهریه واحدهای دانشگاه جامع علمی کاربردی اشاره کرد و گفت: پانزده درصد رقم بسیار بالایی است و بهتر است به 12 درصد کاهش پیدا کند ولی به درصدی که واحدها نمی پردازند باید یا به دانشجویان بازگردانده شده یا صرف کیفیت آموزشی شود.

نجفی گفت: در حال حاضر بیش از هزار مرکز جامع علمی کاربردی در کشور وجود دارد که متاسفانه اداره 23 مرکز آن با دانشگاه جامع علمی کاربردی است که هیچ توجیهی ندارد.

وی پیشنهاد کرد که تا پایان سال تحصیلی جاری این 23 مرکز یا واگذار شده یا تعطیل شوند.

کد خبر 276077

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha